    From: "Michał Mitko" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Akt notarialny przy sprzedaży nieruchomości...
    Date: Wed, 29 Dec 2004 01:31:36 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@byc108.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Użytkownik "KrzychoP." <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:cqsja2$s4b$1@news.onet.pl...
> [...]
    > abyśmy dostarczyli wszelkie potrzebne dokumenty już teraz, kilka dni
    > wcześniej (dodam że kupujący jest całkowicie obcą osoba). Kupujący
    > tłumaczy to tym że notariusz chciałby sobie wszystko wcześniej przygotować
    > a ponadto kupującemu zależy na czasie i chce ażeby w dniu 4 stycznia
    > właściciele mieszkania złożyli tylko swoje podpisy.
    > I teraz nasuwają się w związku z tym pytania:
    > 1) czy w świetle prawa mam się czego obawiać zostawiając wszelkie
    > dokumenty na kilkudniowe przetrzymanie tak "na gębę" (choć nie wydaje mi

    Jak kupowałem swoje mieszkanie notariusz sprawdził dzień wcześniej czy w
    księdze wieczystej sprzedający jest nadal właścicielem, a było to sąsiednie
    miasto. Myślę że ksera wystarczą do przygotowania transakcji.

    > 2) czy w związku z tym grozi mi jakieś oszustwo lub manipulacja?
    > 3) czy spoądzenie aktu notarialnego przy sprzedaży mieszkania i innych
    > wymaganych dokumentów, trwa aż tak długo że notariusz naprawdę potrzebował
    > będzie ich kilka dni wcześniej?
    > 4) czy radykalnie odrzucić taką prośbę i przedstawić dokumenty tylko i
    > wyłącznie do wglądu w dniu zawierania umowy?

    Pomyśl o drugiej stronie - jeżeli dasz jej 10 minut na weryfikację Twojego
    prawa własności - bez dokumentów to nawet nie będzie znała Twojego pełnego
    nazwiska - to czy dla kupującego będzie to bezpieczne ? Jako kupujący
    zapaliła by mi się wtedy czerwona lampka !