    From: Paweł Skarżyński <c...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Akademik i policja...
    Date: Sat, 21 Dec 2002 15:32:56 +0100

    > nie sprecyzowales o jakie wejscie chodzi.
    Załóżmy na potrzeby dyskusji, że jest to tzw. nalot spowodowany piractwem.
    Nie ogłaszam się, nie nagrywam płyt. Czy mogą wejść do mojego pokoju?
    Brakuje przecież jakichkolwiek przesłanek że popełniam przestępstwo.

    > ??
    Ponoć bez zgody rektora nie mogą wejść, ale moim zdaniem to bzdura, jak
    będę kogoś mordował, a policjant zobaczy przez okno, to wejdzie i rektor
    może mu skoczyć.

    > to nie ma znaczenia czy placisz, czy nie
    Wiem, to było tylko dla podkreślenia, że nie jestem gościem politechniki
    tylko wynajmuję(?) od niej miejsce do spania. To nie jest wynajem taki
    jak z wynajmem mieszkania, raczej coś jak hotel, a to pewnie regulują
    odrębne przepisy. Teren niby uczelni, ale z drugiej strony nie do końca.
    Jak to właściwie jest?

    > masz pelne prawo. gwarantuje ci to m.in konstytucja, posrednio kpk.
    Czyli jesli nie mają żadnych przesłanek żeby wejść - np. ogłoszenie
    "archiwizacja danych na cd, gry, programy, filmy, muzyka" (swoją drogą
    nie wiem, co podziwiać u takich ogłoszeniodawców - odwagę czy głupotę)
    to nie mają prawa wejść? (oczywiście nie mówię tu o nakazie sądowym, ale
    tego tym bardziej nie uzyskają, bo niby na jakiej podstawie?)
    Na użytek ewentualnej dyskusji podkreslam, że chodzi mi o wejście w
    poszukiwaniu piratów w przypadku gdy nie ma żadnych przesłanek ku temu,
    że je posiadam.
    Ostatnio rozgorzała wśród moich znajomych dyskusja na ten temat i
    chciałbym poznać też wasze opinie.
    No i jeszcze jedno:
    Załóżmy, że mam piracki soft. Załóżmy też, że weszli bez nakazu i bez
    wyraźnej przesłanki (Podkreślam, że to sytuacja hipotetyczna). Czy taki
    dowód jest dowodem nielegalnie zdobytym? Czy można go przedstawić przed
    sądem?

    chester