  • Data: 2006-03-31 14:12:55
    Temat: Re: Agresywny pies sąsiada+niski płot
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    s...@t...pl napisał(a):

    > Chodzi tylko o konkretne przepisy prawne,gdyby okazało się,że sąsiad powie,że
    > nie wyraża zgody na postawienie płotu (pomijając jego wspólfinansowanie-to
    > najmniej ważne)i po postawieniu płotu przez nas pozwie nas do sądu,znam takie
    > przypadki....

    Co do budowania płotów (czy innych instalacji na własnej działce) to
    jest coś takiego jak "prawo światła" - nie wiem czy to fachowa nazwa,
    czy zwyczajowa.
    Ale postawienie płotu w typowej wysokości (bo już nie jakiegoś wielkiego
    muru 4m wysokości) na pewno go nie naruszy.

    Co do sądu to on może Ciebie również pozwać do sądu, że denerwujesz jego
    psa i jeżeli sąd zasądzi to będziecie mu płacić za to odszkodowanie -
    choć to oczywiście niedorzeczne i nierealne, ale imo tak samo nierealne
    jest uniemożliwienie ogrodzenia swojej działki normalnym płotem.

    Niemniej nie ma co do tego chyba żadnych sztywnych przepisów.
    Płot wolno sobie postawić, nie potrzeba na to pozwolenia, teoretycznie
    płoty podlegają jakiejś tam ewidencji (w urzędzie trzeba zgłosić
    założenie/demontaż płotów), ale nie wiem czy ktoś się tym przejmuje.

    Idź do sąsiada, powiedz że się boisz i że chcesz płot. Jak Ci dorzuci
    połowę to się ciesz, jak nie dorzuci to powiedz mu że wybudujesz płot i
    wybuduj sama.