eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoAdwokat podatkowy na obronce Rafala Pietrzaka skazanego w Teksasie w procesie poszlakowym na 30 lat wiezienia › Re: Adwokat podatkowy na obronce Rafala Pietrzaka skazanego w Teksasie w procesie poszlakowym na 30 lat wiez
    From: "Nuuz Servis" <j...@n...servis>
    Newsgroups: soc.culture.polish,pl.soc.prawo,pl.soc.polityka,pl.listserv.dziennikarz
    Subject: Re: Adwokat podatkowy na obronce Rafala Pietrzaka skazanego w Teksasie w
    procesie poszlakowym na 30 lat wiez
    Date: Sat, 26 Jan 2002 01:07:31 GMT

    "UserEddie214" <u...@c...com> wrote in message
    news:20020125024259.02284.00000311@mb-mj.news.cs.com

    > Hmmmm..... , istnieje przeciez mozliwosc ze KPA,
    > Rzad Polski, etc. nie angazuja sie w sprawe, bo uznaly
    > ze na dluga mete, nie beda w stanie nic zmienic.

    Jak wynika z zamieszczonych przeze mnie w ciągu ostatnich kilku dni
    artykułów (z 2001 roku), KPA i rząd polski były zaangażowane. O ile mi
    wiadomo, w nieskuteczności ich starań pewną rolę odegrała i chyba nadal
    odgrywa walka polityczna pomiędzy kierownictwem KPA (Kongresem Polonii
    Amerykańskiej) a Warszawą, która chciałaby kontrolować KPA i Polonię
    amerykańską. Jak widać ich czteroletnie działania okazały się zupełnie
    nieskuteczne. Obecnie jedyną nadzieją dla Polaka jest KPR (Komitet Pomocy
    Rafałowi) i wspierające go donacje osób prywatnych. Część tych osób jest
    stowarzyszona ze
    strukturami polonijnymi łącznie z KPA i KPK (Kongresem Polonii
    Kanadyjskiej), aczkolwiek, o ile mi wiadomo, rzadna z tych organizacji nie
    dołożyła i nie dokłada do funduszu na obronę prawną Rafała Pietrzaka. Proszę
    odwiedzić poniższy URL ażeby zobaczyć listę polskich organizacji w taki czy
    inny sposób zaangażowanych w tę sprawę:

    http://www.varspol.com/lista/lista.html

> [...]
    > dojsc do ponownej sprawy to lepiej by bylo dla skazanego,
    > gdyby jego "jury of peers" skladalo sie z ludzi pochodzacych
    > z tej samej co on klasy socjo-ekonomicznej, religii, oraz rasy
    > (ludzi chociazby minimalnie podobnego co skazany ksztaltu
    > czaszki). Adwokaci kryminalni nie tylko w Teksasie, zdaja
    > sobie dobrze sprawe z istoty powyzszych; prawnik podatkowy
    > moze to przeoczyc.
    >
    > Gdyby ponowna sprawa odbyla sie np. w Laredo, czy El Paso,
    > to osobiscie podejrzewam ze szanse na uniewinnienie mogly
    > by byc znacznie wieksze nizeli w Dallas, czy Ft.Worth.

    Zgadzam się z Panem. Mogę mieć tylko nadzieję, że adwokat Brown zdaje sobie
    sprawę z tego co Pan napisał.

    Pozdrawiam,

    jtm