  • Data: 2010-09-22 14:21:25
    Temat: Re: Adres IP
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...pl> napisał:

    > Nie zależy mi już - miałeś tyle szans...
    > Widocznie nie da rady.

    Rozumiem, czasem nie da rady się zdecydować. Ale gdyby kolejna szansa
    na podjęcie decyzji się pojawiła, daj znać.

    > Stary - ty powinieneś zostać kauzyperdą. Kupa słów, gadania, a w sumie
    > ciągle to samo i w gruncie rzeczy o niczym.

    Dobrze to ująłeś - o niczym, bo ja nic takiego nie napisałem, co zasugerowałeś.
    Starałem sie jak najkrócej wyjaśnić, co przekręciłeś.

    :-)

    > Z nadmiernym trudem uzyskane.
    > Takie dane nie stanowią w myśl zapisu danych osobowych

    A dokładniej - nie stanowiły przed ich uzyskaniem, bo wtedy "wymagałoby
    to nadmiernych kosztów, czasu lub działań". Teraz (po ich uzyskaniu
    w Twoim przykładzie) już nie wymaga.

    > Nie ma czegoś takiego, to tylko twoja dziwaczna teoria. Niczym nie poparta.

    Poparta takim samym rozumieniem przepisu. Pozorny "nonsens"
    Twojego przykładu wynikał z tego, że przestałeś stosować przepis na
    końcu przykładu. To mniej więcej taka logika, jakby twierdzić, że ktoś kto
    dziś coś ukradł nie jest złodziejem, bo nie był nim tydzień temu.

    > Dane są osobowe, albo nie i tyle.
    > Idź za opinią GIODO twierdzącą, że IP jest dana osobową i mnie po nim
    > zidentyfikuj.

    Ależ właśnie za opinią GIODO nie zidentyfikuję: W/g GIODO IP jest
    danymi osobowymi dla providera, nie jest dla mnie - bo *nie mogę*
    łatwo zidentyfikować konkretnej osoby-klienta.

    > Dość już pieprzenia o niczym.

    Przyjmuję tę deklarację z (umiarkowaną) nadzieją. ;-)

    > Dane nie stają się osobowe dlatego, że komuś zechciało się poświęcić
    > nadmierne środki na ich zdobycie.

    Oczywiście, że nie _dlatego_, ale dlatego, że ma już do nich łatwy
    dostęp (czyli przestaje działać wykluczenie z ust. 3). Inaczej ktoś,
    kto wszedł (z trudem) w posiadanie zbioru danych osobowych,
    do których nie ma powszechnego i łatwego dostępu mógłby legalnie
    robić z nimi co chce.

    > Dla mnie ostatecznie EOT.

    Dasz radę? ;-)

    Krystian