  • Data: 2018-09-06 13:34:19
    Temat: Re: Absurdy RODO
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 6 Sep 2018 12:27:08 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > można po prostu się dobrze rządzić, i z samego tego faktu może
    > wynikać wiele dobrego, bez potrzeby ani dostępu do oceanów, czy nawet
    > morza, ani do ropy, ani trzymania w strachu całego świata

    Jestem jak najbardziej za tym, żeby się dobrze rządzić, bo samo członkostwo
    w EU nie zapobiegło greckim osiągnięciom gospodarczym.

    > Vide Szwajcaria, która swoje zalety ma właśnie z powodu tego, że
    > się dobrze rządzi, a nie że dobry Bóg ją czymś obdarzył.

    Ale nawet ci zapiekli izolacjoniści uznali, że warto się z UE zaprzyjaźnić,
    a nawet zhańbić częściową adaptacją własnego prawa i jeszcze zabulić tzw,
    składkę solidarnościową.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Stosunki_Szwajcarii_z_
    Uni%C4%85_Europejsk%C4%85

    21 czerwca 1999 podpisano siedem umów sektorowych[2][3], które weszły w
    życie 1 czerwca 2002 roku i dotyczyły:

    swobody przemieszczania się - z chwilą podpisania umowy obywatele otrzymali
    prawo przemieszczania się i podejmowania pracy w regionach przygranicznych
    do 20 km; okres przejściowy - 12 lat do 2011;
    transportu lotniczego;
    transportu lądowego;
    współpracy naukowo-technicznej;
    zamówień publicznych;
    handlu produktami rolnymi;
    wzajemnego uznawania standardów i ocen zgodności.

    W wyniku tych porozumień Szwajcaria zobowiązała się do adaptacji zarówno
    części prawa wspólnotowego, jak i opłaty zwanej składką solidarnościową
    (ang. solidarity contribution).

    Negocjacje drugiego etapu dwustronnych umów Komisja Europejska - Rada
    Związkowa trwały od lipca 2001 do 25 czerwca 2004 roku, tego dnia
    parafowano dziewięć umów[3]. Siedem tematów zamknięto stosunkowo szybko,
    jednak rozwiązania dla dwóch - przestępstwa finansowe oraz Schengen/Dublin
    - znaleziono dopiero w ostatniej chwili, po długich debatach poświęconych
    określeniu zakresu szwajcarskiej tajemnicy bankowej. Negocjacje w
    przedmiocie liberalizacji obrotu usługami zostały - w związku ze znaczną
    liczbą wciąż nieuzgodnionych kwestii - wyłączone z II serii umów
    dwustronnych w marcu 2003 roku i będą kontynuowane oddzielnie w okresie
    późniejszym[5].

    Dzięki temu porozumieniu Szwajcaria jest również sygnatariuszem Układu z
    Schengen. 5 czerwca 2005 roku Szwajcarzy w referendum opowiedzieli się za
    wejściem w życie wynegocjowanego porozumienia[6][7]. Kraj stał się
    członkiem układu 12 grudnia 2008 roku. Otwarcie granic lądowych miało
    miejsce 12 grudnia 2008 r. Otwarcie granic na lotniskach nastąpiło 29 marca
    2009[8].

    Szwajcarię łączy z UE ponad 120 sektorowych traktatów dwustronnych,
    zawierających praktycznie te same przepisy, co w przypadku prawodawstwa
    przyjętego przez państwa EOG w zakresie swobody przepływu osób, towarów,
    usług i kapitału[9].

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek