  • 1. Data: 2002-09-26 22:32:22
    Temat: Absolwent
    Od: "Edmund Motyka" <r...@N...gazeta.pl>

    Moze to troche banalne pytanie, ale mam problem z odpowiedzia na nie. Chodzi
    o to co w polskim prawie oznacza konkretnie slowo absolwent. Dokladnie
    chodzi mi o to, czy osoba, ktora skonczyla nauke na studiach wyzszych, ale
    nie obronila (jeszcze) dyplomu moze sie nazywac absolwentem (w koncu termin
    studia wyzsze niepelne istnieje w terminologii)? Druga sprawa jest taka, ze
    ststus studenta trwa do 30-go wrzesnia, wiec czy po tym czasie, nie bedac
    juz studentem (pomimo braku dyplomu) jest sie juz absolwentem? Jesli nadal
    nie, to kiedy w takim razie (bez obrony dyplomu) staje sie absolwentem?
    Z gory dziekuje za odpowiedz na te pytania.

  • 2. Data: 2002-09-27 23:13:38
    Temat: Re: Absolwent
    Od: "Edmund Motyka" <r...@N...gazeta.pl>

    Ok, mam 2 wersje.
    1. albo nikt sie nie orientuje w tym kraju co oznacza termin "absolwent"
    2. albo wszyscy maja "gdzies" odpowiadanie ludziom, ktorzy sa nowo
    pojawiajacymi sie osobami na tej grupie.
    Tak, czy inaczej dziekuje za NIC.
    Pozdrawiam grupowiczow, tych niezorientowanych i tych niechetnych.

  • 3. Data: 2002-09-28 01:06:16
    Od: "dudu" <d...@n...poczta.onet.pl>

> [...]
    > nie, to kiedy w takim razie (bez obrony dyplomu) staje sie absolwentem?
    > Z gory dziekuje za odpowiedz na te pytania.

    Wydaje mi sie ze absolwentem szkoly wyzszej jestes przez 12 miesiecy od dnia
    okreslonego w dyplomie. Jesli sie nie obroniles, czyli nie masz dyplomu -
    nie jestes absolwentem. Nie masz tez wyzszego wyksztalcenia, nawet jesli
    masz absolutorium. Nie ma czegos takiego jak niepelne wyzsze wyksztalcenie,
    przynajmniej w terminologii prawniczej.
    Jesli sie myle to niech mnie ktos poprawi.
    Pozdr
    dudu

  • 4. Data: 2002-09-28 13:03:40
    Od: "Edmund Motyka" <r...@N...gazeta.pl>

    dudu <d...@n...poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > przynajmniej w terminologii prawniczej.
    > Jesli sie myle to niech mnie ktos poprawi.

    Ok, dziekuje za wyjasnienia. A teraz pytanie z podobnej beczki. Poniewaz z
    dniem 1 pazdziernika wygasa mi status studenta, czy w zwiazku z tym od razu
    powinienem sie zarejestrowac w Panstwowym Urzedzie Pracy? A jesli tak, to
    czy obowiazuja mnie przepisy dotyczace absolwentow (np. przepis o tym, ze
    absolwent jest zmuszony do odbycia stazu, jesli takowy zaproponuje mu PUP).

  • 5. Data: 2002-09-29 14:13:01
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Edmund Motyka" <r...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2. albo wszyscy maja "gdzies" odpowiadanie ludziom, ktorzy sa nowo
    > pojawiajacymi sie osobami na tej grupie.

    Cos mi tu nie gra. Pogrzebalam w "elementach wyslanych" i jest jak byk:

> [...]
    > nie, to kiedy w takim razie (bez obrony dyplomu) staje sie absolwentem?
    > Z gory dziekuje za odpowiedz na te pytania.

    Absolwentem jest się po uzyskaniu absolutorium lub, w przypadku uczelni,
    która nie uznaje
    tego terminu, po zaliczeniu wszystkich przedmiotów wymaganych na danym
    kierunku.
    To, że przedmioty są do wyboru niczemu nie szkodzi. Oznacza to, że obrona
    pracy dyplomowej
    do uznania za absolwenta nie jest konieczna.
    Pozdrawiam,
    MArta

    Trzecia wersja?
    Pozdrawiam,