    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ART.162 Kodeksu Pracy - muszę, czy mogę??
    Date: Tue, 7 Feb 2006 21:19:40 +0100

    f...@g...SKASUJ-TO.pl napisał(a) w wiadomości: ...
    >Wydawało mi się, że mój post, pojawił się na grupie, ale jakoś nie mogę go
    >znaleźć. Post ten dotyczył art. 162 kodeksu pracy, który brzmi jak poniżej:
    >
    >ART.162 Na wniosek pracownika urlop może być podzielony na części. W takim
    >jednak przypadku co najmniej jedna część wypoczynku powinna trwać nie mniej
    >niż 14 kolejnych dni kalendarzowych.

    Już Ci odpowiedzieli - ma być min. 14 dni bez pracy.
    I to pracodawca jest odpowiedzialny za to, że tak ma być. Inaczej PIP go załatwi.
    Możecie się umówić, że da Ci urlop na 14 dni wolnego (np. 10 roboczych) a ty
    będziesz 5 dni pracować, a potem na odwrót - niby praca a siedzisz w domu.
    Tylko będzie problem, ja będzieszz miał jakiś wypadek. Pracownik może podłożyć
    świnię, teortycznie był w pracy a tu wypadek...
    Oczywiście to wbrew KP.

    Przymusowe 14 dni to idiotyzm. Ja na szczęście mogłem się dogadać z pracodawcą.
    Chodziło mi o te 14 dni i o możliwość wykorzystania urlopu z poprzedniego roku
    później niż do końca marca.

    Nie wiem, czy legalnie można tak:
    Pracodawca nie udziela urlopu, ale wtedy musi wypłacić ekwiwalent. Jak wypłaci
    to urlopu płatnego chyba już nie ma. Potem bierzesz bezpłatny.
    Jeżeli się da to też wymaga zaufania.

    Arek