  • Data: 2006-02-07 18:05:53
    Temat: Re: ART.162 Kodeksu Pracy - muszę, czy mogę??
    Od: "Tiger" <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wiem, że się czepiem, ale tam właśnie nie jest napisane, że "musi" tylko,
    > że "powinien" trwać te 14 dni... i to mi nie daje spokoju...

    Z semantycznego punktu widzenia moge rozjasnic Twoje watpliwosci. Slowo
    "powinno" w polaczeniu z podmiotem bezosobowym oznacza stosunek obowiazkowy.
    Por. http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=47849 w punkcie c). Twoje watpliwosci
    zapewne biora sie stad, ze w uzyciu potocznym, w zwiazku z podmiotem
    osobowym, slowo "powinno" moze nabrac nacechowania niezobowiazujacego,
    jedynie wskazujacego pewne normy i okreslone wzorce zachowan. Tu jednak mamy
    do czynienia z urlopem, ktory jest jak najbardziej bezosobowy i mozna dodac
    jedynie to, co juz przedmowcy dodali, ze owe 14 dni moga zawierac takze dni
    wolne od pracy - por. slynny "polski dlugi weekend" ;-)

    Pozdrawiam,

    Tiger