    From: "Marta" <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: APELACJA - powołanie świadka !
    Date: Sat, 19 Nov 2005 12:38:56 +0100

    W postępowaniu cywilnym przy rozpoznawaniu apelacji sąd II instancji moze
    pominąć nowe fakty i dowody, jeżeli strona mogła je powołać w postępowaniu
    przed sądem I instancji, chyba że potrzeba powołania sie na nie wynikła
    później (art.381).
    Czyli rozumując a contrario (przez przeciwieństwo) nie znając adresu świadka
    podczas postępowania w I instancji, jego przesłuchanie nie było mozliwe.
    Natomiast teraz, gdy adres świadka jest juz znany, sąd II instancji powinien
    dopuscić dowód z przesłuchania tego świadka, oczywiście pod warunkiem, ze
    jego zeznania będą miały dla rozstrzygnięcia sprawy istotne znaczenie, a nie
    będą słuzyły tylko i wyłącznie przedłuzaniu postępowania.