  • Data: 2005-02-07 13:18:12
    Temat: Re: ALIMENTY-co ja mam zrobić?PROKURATURA?
    Od: "Zrozpaczona" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Z góry dziękuje wszystkim za pomoc.
    Odpowiadając na pytania:
    Sandra- moja mama wniosła do sądu o rozpoznanie majątku i o podział tego
    majątku, czyli lokalu. Niestety sprawa o nie płacenie alimentów wyszła na jaw
    dopiero niedawno, już po wyjeździe mojej mamy za granicę. Dlatego pytam na
    niusach o zdanie, wcześniej moja mama się tym zajmowała, teraz ja musze cos z
    tym zrobić, a nie znam się na tym wogóle. Lokal od samego początku był
    podzielony na pół, połowę miał mój ojciec, połowę jego rodzice. Po śmierci
    rodziców lokal przeszedł w pełni na mojego ojca, i stąd ta sprawa spadkowa.
    Lokal został budowany za czasów małżeństwa moich rodziców, dlatego moja mama
    ubiega się o 1/4 lokalu.
    Jaszczur- przez pewien czas komornik z Warszawy prowadził już ta sprawe, ale
    wtedy ojciec pracował w Warszawie i nie było problemów z ew. ściąganiem
    alimentów. Potem, gdy ojciec przeniósł się do miejsca gdzie teraz mieszka,
    komornik z Warszawy oddał sprawe do jedynego komornika w tamtym rejonie.
    Dlatego dziwi mnie to że komornik nie wie o lokalu (chyba), i że nie robią w
    tej sprawie niczego. Z jednej strony to mała kwota, bo tylko 9000zł, ale mama
    spłaciła już ok 100.000 za niego, rozumiem, że długi były w małżeństwie, ale
    chyba powinno się to dzielić na połowę. Dlatego może przy okazji też te
    50.000Zł sciagną z niego. Chciałabym oddać sprawę do prawników, ale nie stać
    mnie na to, nie mam leżącej gotówki, żeby na wstępie zapłacić komornikowi. Ojca
    nie da się straszyć jest tak beznadziejnie głupi, że nic sobie z tego nie robi.
    A nieruchomość, raz wynajmuje potem nie wynajmuje... tak jak z praca, tak i z
    lokalem:D
    Marta Wieszczycka- Dostałam pismo od komornika, że ojciec nie pracuje już tam i
    że zapisał się do bezrobocia. Dzwoniłam do firmy pod pretekstem porozmawiania z
    nim powiedziano mi ze już tam nie pracuje, i ze jego służbową komórkę tez już
    zabrano. Kiedyś ojciec pochwalił sie ze nawiązał kontakty z Niemcami i ze
    prawdopodobnie zacznie jakieś działania w tym kierunku, może założy firmę. Nie
    wiem jak mogę to sprawdzić, rozliczać sie będzie dopiero pod koniec roku, wiec
    dopiero wtedy ujawni to. Nie wiecie czy istnieje jakąś organizacja, w której
    mogę sprawdzić czy przypadkiem nie istnieje taka firma.. Mógł założyć ta firmę
    w Niemczech, mieszka niedaleko granicy, nie ma przeszkód. Szef na bank jest
    zamieszany w to, musze sie tam wybrać i zorientować sie jak sprawa stoi.