  • Date: Sun, 03 Jun 2007 12:22:35 +0200
    From: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [ALIMENTY] Jakie mam szansę?

    On 2007-06-03 11:58, jednopytanie wrote:
    > Witam,
    > Uczę się w szkole dziennej, a oprócz tego chodzę na zajęcia do szkoły
    > językowej. Do obu tych szkół muszę dojeżdzać i przeznaczam na to ~3
    > godzin dziennie. W dodatku uczę się w domu, więc mój czas jest
    > wypełniony po brzegi i nie mam czasu ani siły na pracę.

    Co to za szkoła dzienna? Czy do tej pory uzyskiwałeś dobre wyniki w
    nauce? Czy przerywałeś naukę z jakichś przyczyn?

    > Czasami owszem, uda mi się zarobić kilka groszy, ale czy to znaczy, że
    > nie mogę tych pieniędzy wydać na swoje własne przyjemności tylko muszę
    > opłacać mieszkanie i tym podobne?

    Z jednej strony jest art. 91 § 1 kodeksu rodzinnego i opiekuńczego. Z
    drugiej strony patrz niżej.

    > W dodatku jestem ciągle zastraszany,
    > że "już w przyszłym miesiący mogę nie dostawać więcej pieniędzy" (to
    > czysty kaprys nie mający nic wspólnego z pogorszeniem się sytuacji
    > materialnej!) albo, że na przykład "za jakiś czas zostanę pozbawiony
    > tego mieszkania, bo ja się wyprowadzę i nie będę go utrzymywać, więc
    > będziesz musiał to robić ty, jeśli chcesz gdzieś mieszkać!".

    Warto zwrócić uwagę, że matka nie bardzo sobie zdaje sprawę, że nadal
    spoczywa na niej obowiązek alimentacyjny. Oznacza to, że skoro nie chce
    abyś z nią mieszkał, to ma prawo Ciebie wyprosić z domu, ale wtedy
    musiałaby (wraz z ojcem) zapewnić Ci co najmniej mieszkanie i utrzymanie.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    Heav'n has no Rage, like Love to Hatred turn'd,