    From: Czarek Gorzeński <c...@p...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: =ACle dostarczona paczka - kto winny?
    Date: Sun, 19 Dec 2004 23:44:14 +0100

    js napisał(a):
    > Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@p...org> napisał w wiadomości
    > ? Bzdury gadasz.
    > Powtorze : kto wskazal nieistniejacy adres?

    Znasz odpowiedź na to pytanie? Więc czemu je zadajesz? Chociaż jeśli
    masz ochotę, to rónież mogę powtórzyć: "Kto, bez zachowania należytej
    staranności, wydał paczkę niezgodnie z obowiązującą go ustawą?"

    > Mozemy przyjac istnienie domniemania faktycznego, ze wypisujac kwit na
    > paczke, w ktorym wskazujemy konkretny adres robimy to umyslnie.

    Niewątpliwie - wypisując kwit na paczkę robimy to umyślnie... ale co to
    ma wspólnego z domniemaniem, że próbujemy wyłudzić odszkodowanie
    wysyłając paczki na nieistniejące adresy?

    > Teraz wskaz mi (ale tak konkretnie, najlepiej zacytuj) gdzie napisalem,
    > ze fakt, iz przedsiebiorstwo X ogranicza swoja odpowiedzialnosc stanowi
    > wystarczajacy argument, by to dzialanie uznac za zgodne z prawem.

    Napisałeś: "IMHO nie ma szans na nic. PP (o ile to bylo wyslane przy
    pomocy PP, bo cos mi sie nie wydaje) nie wezmie na siebie
    odpowiedzialnosci.". Przecież gdyby nie było zgodne z prawem, mielibyśmy
    szansę wygrać, jeśli nie w drodze reklamacji, to w sądzie. Skoro
    twierdzisz, że "nie mamy szans na nic" sugerujesz, że niezależnie od
    podjętych przez nas działań (czyli również w przypadku wytoczenia sprawy
    sądowej) nic nie osiągniemy, tak więc działanie firmy polegajace na "nie
    wzięciu na siebie odpowiedzialności" wyklucza naszą szansę wygrania w
    sądzie. Czyli firma działa zgodnie z prawem, bo w innym wypadku
    mielibyśmy szansę wygrać w sądzie. cbdo.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński