    From: "js" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: =ACle dostarczona paczka - kto winny?
    Date: Sun, 19 Dec 2004 23:31:56 +0100

    Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@p...org> napisał w wiadomości
    news:cq51jo.3rk.1@Cezary.Gorzenski.private...
    ? Bzdury gadasz.

    > Nieprawidłowy? Niestniejący raczej. Kto, bez zachowania należytej
    > staranności, wydał paczkę niezgodnie z obowiązującą go ustawą?

    Powtorze : kto wskazal nieistniejacy adres?

    > Umyślne? Udowodnij.

    Mozemy przyjac istnienie domniemania faktycznego, ze wypisujac kwit na
    paczke, w ktorym wskazujemy konkretny adres robimy to umyslnie.

    > Wiele firm nie bierze na siebie odpowiedzialności za różne zdarzenia. Czy
    > jest to wystarczający argument aby uznać ich rację a działanie za zgodne z
    > przepisami?

    Teraz wskaz mi (ale tak konkretnie, najlepiej zacytuj) gdzie napisalem, ze
    fakt, iz przedsiebiorstwo X ogranicza swoja odpowiedzialnosc stanowi
    wystarczajacy argument, by to dzialanie uznac za zgodne z prawem.

    PS> Zgodnie z moimi przypuszczeniami przesylka byla nadana Pocztexem. W tym
    wypadku sprawa wyglada "nieco" inaczej i ja bym powalczyl. Gdy ostatnio mi
    sie zdarzylo wyslac Pocztexem przesylke i z kobiety zrobilem mezczyzne
    (roznica "-a" w imieniu), to kurier dzwonil do mnie z pytaniem czy wydac
    przesylke.
    Slaba to podstawa do wnioskow, ale tak na szybko mozna powiedziec, ze zakres
    odpowiedzialnosci firmy kurierskiej jest inaczej okreslony, niz PP. Nie mam
    teraz czasu sprawdzac tego, moze jutro zerkne.

    --
    Wyscig szczurow to polega na tym, tego sie nie czuje,
    ze sie ciagle i ciagle z innymi porownuje.