    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 16 Mar 2013 23:46:55 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: A to co za brednia?

    On Sat, 16 Mar 2013, Maruda wrote:

    > Czyli najskuteczniejszą metodą walki z bezrobociem będzie likwidacja zasiłków
    > dla bezrobotnych.

    Są również inne wersje.
    Zaraz mi tu któryś z prawem Godwina wyskoczy, jakby konstrukcja
    ekonomiczna musiała wynikać z konstrukcji ideologicznej :>,
    ale co tam.

    Niejaki Adolf H. zaaplikował "niemożliwość zasiłkową" dla
    bezrobotnych.
    Wbrew podśmiewaniu się co poniektórych, że łopatami nie opłaca
    się budować autostrad (co wygląda prawdopodobnie) i wnioskiem
    że taka akcja miała wyłacznie aspekt propagandowy, to ostatnie
    prawdą nie jest.
    Zainteresowany pieniędzmi "jedzie w delegację" i dostaje przepustkę
    do domu na niedzielę (nie dam głowy, ale chyba raz na dwa tygodnie
    za to - również "chyba" - ze zwrotem za bilet).

    No i już - nie ma możliwości zatrudnienia bezrobotnego "na czarno".
    Nawet, jeśli większe pieniądze "per osoba" trzeba na to przeznaczyć,
    "baza" zainteresowanych się kurczy.
    Wylatują nie tylko ci którzy pracują na czarno, ale wszyscy którzy
    nie są zainteresowani pracą lecz "stempelkiem" (a spotyka się
    takie narzekania pracodawców oferujących niektóre prace).

    Znienacka uzyskuje się:
    - wskaźniki skaczące pod sufit
    - efekt propagandowy
    - spadek kwot wydawanych na zasiłki

    Dla równowagi przypomnę, że były (w prasie opisane) AFAIR
    co najmniej dwa przypadki, kiedy gminy niektóre zasiłki usiłowały
    obwarować "pracami społecznymi" lub czymś podobnym.
    W obu przypadkach przegrały przed WSA/NSA: "gmina nie ma prawa
    stawiać warunków pozaustawowych, to są fundusze celowe które
    ma wydać ściśle z ustawą, nawet jeśliby to były jej pieniądze".
    Jakoś tak. Co racja to racja.
    No to opłaca się być "bezrobotnym zatrudnionym na czarno".
    Znaczy tak *MA* być.

    pzdr, Gotfryd