    From: " Bohdan" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: 59 kc? a jak nie to czy jest jakis inny sposób?
    Date: Sun, 26 Sep 2004 08:28:09 +0000 (UTC)

    >Art. 155.
    >§ 1. Umowa sprzedaży [...] przenosi własność [...] chyba
    > że [...]
    >§ 2. Jeżeli przedmiotem umowy zobowiązującej do przeniesienia własności
    > są rzeczy oznaczone tylko co do gatunku, do przeniesienia własności
    > potrzebne jest przeniesienie posiadania rzeczy.
    > To samo dotyczy wypadku, gdy przedmiotem umowy zobowiązującej do
    > przeniesienia własności są rzeczy przyszłe.

    Niekoniecznie, gdyż jeśli chodzi o internet to posłuże się innym przykładem
    np. na aukcjach internetowych sprzedaje się też np. samochody oznaczone
    wyłącznie co do gatunku, a umowy te są umowami sprzedaży z tym, że nie
    konkretnej rzeczy tylko rzeczy oznaczonej co do gatunku

    Właśnie mi o odszkodowanie chodzi. Tylko pytanie jest takie, czy jeśli on
    zaproponował mi koparkę za 34 tysiące, a później sprzedał za 39 000 zł to
    wydaje mi się że ja mogę żądać odszkodowania za koparke o takiej wysokości za
    ile on sprzedał lub takiego jaka jest średnia cen koparki tego modelu o takich
    właściwościach co on podał wyceniana na podstawie takich serwisów jak np. dla
    samochodów osobowych jest np Eurotax lub cenie na jaką średnio śą wyceniane
    przez specjaliste te koparki oznaczone wyłącznie co do gatunku.
    Czy sie mylę? Przeciez w sumie ja zawarłem umowę sprzedaży rzeczy oznaczonej
    co do gatunku z myślą że przecież ta koparka jest warta więcej. (średnia cena
    rynkowa tych koparek to 42 tysiące złotych)