    From: " Bohdan" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: 59 kc? a jak nie to czy jest jakis inny sposób?
    Date: Tue, 21 Sep 2004 13:43:10 +0000 (UTC)

    > Tak wiec, umowe jaka zawarliscie, to umowa przedwstepna (art 389 kc) umowy
    > sprzedazy.

    Zawarliśmy umowę sprzedaży. Forma pisemna była forma dodatkową.

    > Masz prawo naturalnie do zadania zawarcia umowy glownej, ktorej gosc nie
    > bedzie w stanie zawrzec - pamietaj jednak, ze masz na to jedynie rok od
    > zawarcia umowy przedwstepnej. Musisz goscia wezwac do zawarcia umowy, jesli
    > odmowi i nie bedzie chcial isc w kwestie odszkodowawcze (pamietaj, ze nie
    > masz prawa do odszkodowania za utracone korzysci), to idziesz do Sadu.
    > Zastanow sie, na ile Sad ci sie oplaca.

    A jeśli chodzi o odszkodowanie, to jakiego odszkodowania mogę żądąć tzn.
    My podpisaliśmy umowę sprzedaży na 34 000 zł, a on prawpodobnie sprzedał ją za
    39 000 zł.
    Czy mogę wtedy żądać odszkodowania w wysokości 39 000 zł co w końcowym
    rozrachunku (39-34) da mi dodatkowe 5 tysięcy + zwrot kosztów sądowych.
    Domniemywam tak, gdyż w sumie wynikałoby z tego, że on sprzedał moją własność.