  • 1. Data: 2005-06-18 19:27:13
    Temat: 3 tys /10 tys - odszkodowanie
    Od: "Tmi" <l...@v...pl>

    Zostało zniszczone ogordzenie. Sprawca to kierowca samochodu, który jest
    ubezpieczony.
    Likwidator z firmy ubezpieczeniowej wycenił stretę na 3 tyś. zł
    Jednak koszt całego remontu ogordzenia, którego podjęła by się firma,
    wykonująca takie prace wynosi znacznie więcej około 10 tyś. zł Co
    poszkodowany może zrobić w tej sytuacji? jakie ma prawa?

    Tomi

  • 2. Data: 2005-06-18 19:34:07
    Temat: Re: 3 tys /10 tys - odszkodowanie
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Jednak koszt całego remontu ogordzenia, którego podjęła by się firma,
    > wykonuj?ca takie prace wynosi znacznie więcej około 10 ty?. zł Co
    > poszkodowany może zrobić w tej sytuacji? jakie ma prawa?

    Odebrac odszkodowanie, ale ma na nim napisac, ze kwota nie wyczerpuje
    jego roszczen. Po czym zrobic ogrodzenie i odebrac fakture VAT. Z tą
    fakturą wystartowac do firmy ubezpieczeniowej, a jesli nie opłaci
    całości to do sądu.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-06-18 19:35:30
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Odebrac odszkodowanie, ale ma na nim napisac, ze kwota nie wyczerpuje
    > jego roszczen.

    Znaczy sie napisac na decyzji z firmy ubezpieczeniowej ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 4. Data: 2005-06-19 12:17:43
    Od: "Lincoln" <l...@p...onetkropkapl>

    > Znaczy sie napisac na decyzji z firmy ubezpieczeniowej ...

    A nie moze np. bezgotowkowo zrobic tego?

    --
    Pozdrawiam Lincoln
    Fiat Tipo 1,4ie PMS+LPG Edition

  • 5. Data: 2005-06-19 12:24:19
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > A nie moze np. bezgotowkowo zrobic tego?

    Tak czy inaczej jesli nie chce uwiklac sie w proces to pierwszym krokiem
    do naprawy bezgotowkowej jest akceptacja kosztorysu przez
    ubezpieczyciela. A wiadomo przeciez juz na ile to wycenili.

    Jedyne chyba co moze zrobic, to wziasc ile dają, dolozyc do tego, a
    potem dochodzic roszczen przed sądem.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 6. Data: 2005-06-19 21:25:21
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    mnie sie podoba rozwiązanie takie jak w samochodach "naprawa
    bezgotówkowa" Ale nie wiem czy firmy budowlane mają taka usługe:)

  • 7. Data: 2005-06-20 14:52:00
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Pawel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > mnie sie podoba rozwiązanie takie jak w samochodach "naprawa
    > bezgotówkowa" Ale nie wiem czy firmy budowlane mają taka usługe:)

    Powinno byc tak, ze skoro firma ubezpieczeniowa wycenia
    szkody na 3 tys. zlote, to klient firmy powinien
    miec prawo wyboru:
    a) bierze 3 tys. zlote
    b) pozwala firmie ubzpieczeniowej naprawic szkody (bezgotowkowo)

    Oczywiscie, to tylko moja propozycja. Wiadomo ze na
    naszym rynku ubezpieczeniowym, firmy maja w nosie klienta
    ktory chce odszkodowanie i na takie rozwiazanie nie pojda.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)