  • 1. Data: 2002-08-26 07:41:07
    Temat: 2 latka zamowila pisma :P
    Od: "Daniel /Dan/ Sniegon" <d...@p...pl>

    Witam.

    Niedawno na grupie bylo dosc glosno o firmach, ktore
    wysylaly bez zamowienia pisma/gazety a po pewnym
    czasie zadaly uregulowania naleznosci.

    Oto i niezle jaja bo 2 letnia dziewczyna dostala wezwanie
    do uregulowania wlasnie takiej naleznosci :P
    Usmialem sie do lez.
    Wiecej na onet.pl i w superexpresie.
    http://info.onet.pl/543910,69,item.html

    Pozdrawiam i zycze milej lekturki.
    Dan

  • 2. Data: 2002-08-26 08:16:19
    Temat: Re: 2 latka zamowila pisma :P
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    Dnia Mon, 26 Aug 2002 09:41:07 +0200 w artykule <akclvl$nbt$1@news2.tpi.pl>
    Daniel /Dan/ Sniegon <d...@p...pl> napisano co następuje:
    > Niedawno na grupie bylo dosc glosno o firmach, ktore
    > wysylaly bez zamowienia pisma/gazety a po pewnym
    > czasie zadaly uregulowania naleznosci.

    Ja tu jednej rzeczy nie rozumiem - dlaczego tej firmy kolporterskiej nikt
    nie pozwie o naruszenie ustawy o ochronie danych osobowych? W koncu nie
    maja zezwolenia w tym adresatow na przetwarzanie ich danych. W czym tkwi
    kruczek?

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2002-08-26 08:43:45
    Od: "Daniel /Dan/ Sniegon" <d...@p...pl>

> [...]
    > nie pozwie o naruszenie ustawy o ochronie danych osobowych? W koncu nie
    > maja zezwolenia w tym adresatow na przetwarzanie ich danych. W czym tkwi

    No niby tak - ale przy zamowieniu np. telefonicznym oni maja twoje dane i
    moga
    je petwarzac na czas zawarcia umowy. To samo sie tyczy zamownie na pismie
    kiedy nie zgadzasz sie na przetwarzanie swoich danych.

    A sproboj teraz udowodnic, ze nie dzwoniles
    i niczego nie zamawiales hmmmmmm

    Pozdrawiam
    Dan

  • 4. Data: 2002-08-26 09:07:08
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    Dnia Mon, 26 Aug 2002 10:43:45 +0200 w artykule <akcple$15p$1@news.tpi.pl>
> [...]
    > kiedy nie zgadzasz sie na przetwarzanie swoich danych.
    >
    > A sproboj teraz udowodnic, ze nie dzwoniles

    Mam poważne wątpliwości. Jakby to było takie trywialne, to np. banki nie
    wymagałyby pisemnej zgody z własnoręcznym podpisem. Tak postępuje zresztą
    kupa firm gdy wysyłasz do nich dowolne zamówienie. A poza tym to zdaje się
    że na nich spoczywa obowiązek wykazania, że mają moje pozwolenie na
    przetwarzanie danych. Co, ja mam udowadniać że im pozwolenia nie
    udzielałem? Przecież to byłby absurd.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2002-08-26 09:34:36
    Od: "Daniel /Dan/ Sniegon" <d...@p...pl>

> [...]
    > że na nich spoczywa obowiązek wykazania, że mają moje pozwolenie na
    > przetwarzanie danych. Co, ja mam udowadniać że im pozwolenia nie

    Zgadza sie - tyle, ze z bankiem to troszke inaczej. To w ich interesie
    jest zeby sie zabezpieczyc itp. itd.

    A przy tego rodzaju firmy naciagajacej ??
    I przy takim zamowieniu telefonicznym?? Maja zarejestrowana baze
    w GIODO i jest wszystko ok. Przyjmuja (poseudo - bo przeciez nikt
    do nich nie dzwoni) zamowienie telefoniczne na np. prenumerate
    pisma na rok. Przez rok maja prawo korzystac z tych adresow
    ale tylko do wysylania pisma (zadnych dodatkow, zyczen na urodziny itp).
    A po roku jezeli wywiazali sie z umowy musza skasowac dane z bazy.
    Tyle w teori a praktyka ehhhhhhhhhhh

    Pozdrawiam
    Dan

  • 6. Data: 2002-08-26 20:41:17
    Od: "LK" <e...@i...pl>

    Marcin Debowski <a...@n...net>> Ja tu jednej rzeczy nie rozumiem -
    dlaczego tej firmy kolporterskiej nikt
    > nie pozwie o naruszenie ustawy o ochronie danych osobowych?

    Gdzie w Internecie jest tekst tej ustawy?