    From: Grupy dyskusyjne <...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re[2]: dziedziczenie dzieci i dylemat
    Date: Sun, 2 May 2010 18:42:19 +0200

    Witam!

    > Jeśli dzieci są takie że ze spadkiem nie poczekają na śmierć
    > obojga rodziców tylko będą "swojego" dochodzić w sądach to nie
    > ma skutecznej na 100% metody.

    No tak :(

    Ale dziwne że prawnie nie można się na 100% zabezpieczyć przed taką
    sytuacja
    (mam nadzieje że mnie ona nie będzie dotyczyła)
    ale jak czytam posty na różnych forach prawnych na tematy spadkowe
    i różne sytuacje rodzinne to włos się jeży.

    Więc wolałem się upewnić.

    > Może poza narobieniem długów i
    > niech sobie dziedziczą.

    Myślę że jedynym w tej sytuacji wyjściem jest
    zapisanie współmałżonkowi 100% majątku
    i czekanie 2 lat na przedawnienie roszczeń o zachowek

    Czyli jak "było by cos nie tak" to można sprzedać wszystko wypłacić
    zachowek..

    A czy związku z tym są jakieś przepisy regulujące spawy zachowku (ile
    jest na to czasu itp...)

    Bo dział spadku formie orzeczenia sądu i tzw. umownym podziale jest
    dość jasno opisany.

    > Trzeba je było wychowywać jak były małe.
    Wszyscy wychowują jak najlepiej mogą potrafią a życie i tak figle płata

    --
    Pozdrowienia,
    Witek