    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: 195 KK a miejsce odprawiania rytuałów religijnych
    Date: Sat, 7 Aug 2010 19:38:01 +0200

    W wiadomości news:i3jdc8$b56$1@inews.gazeta.pl jQ <j...@s...eu> pisze:

    > Art 195 KK mówi"
    > Kto złośliwie przeszkadza publicznemu wykonywaniu aktu religijnego
    > kościoła lub innego związku wyznaniowego o uregulowanej sytuacji
    > prawnej,podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    > wolności do lat 2.
    > Co można nazwać "publicznym wykonywaniem aktu religijnego"?
    Na przykład procesję, pielgrzymkę.

    > Czy zgodnie
    > z tym przepisem akt religijny może odbywać się w dowolnym miejscu i w
    > dowolny sposób?
    Nie.

    > Czy jeśli akt religijny odbywa się w miejscu
    > publicznym, poza kościołem (świątynią), to właściciel tego terenu nie
    > ma prawa nakazać opuszczenia tego miejsca, ze względu na to, że osoby
    > zajmujące go odbywają w tym momencie akt religijny?
    To zależy.
    Lezie wąską drogą katohołota do Częstochowy, korek za dziadostwem na setki
    metrów, ale ta trzoda się tym nie przejmuje, klechy z przodu, klechy z tyłu
    i lezą.
    Co zrobisz?
    Ale z drugiej strony mój kumpel nie mogąc przed laty wyjechać z osiedla
    przez procesję katohołoty walnął wkurzony po klaksonie i po gazie, rozgonił
    bydło i tyle (wiem, bo siedziałem obok).
    Dziś trudno, bo mendy obstawiają takie spędy.

    --
    Jotte