    From: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: 195 KK a miejsce odprawiania rytuałów religijnych
    Date: Sat, 07 Aug 2010 14:10:25 +0200

    "jQ" <j...@s...eu> pisze:
    > Art 195 KK mówi"
    > Kto złośliwie przeszkadza publicznemu wykonywaniu aktu religijnego
    > kościoła lub innego związku wyznaniowego o uregulowanej sytuacji
    > prawnej,podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    > wolności do lat 2.
    >
    > Co można nazwać "publicznym wykonywaniem aktu religijnego"? Czy
    > zgodnie z tym przepisem akt religijny może odbywać się w dowolnym
    > miejscu i w dowolny sposób? Czy jeśli akt religijny odbywa się w
    > miejscu publicznym, poza kościołem (świątynią), to właściciel tego
> [...]

    Słowem kluczem w interpretacji przez sądy będzie zapewne słowko
    "złośliwie" które (MSZ) otwiera *bardzo* szerokie pole od zawężającej
    interpretacji.

    Jeśli nie było "sporawej tradycji" obywania takich aktów w danym miejscu
    to bardzo bym się zdziwił gdyby odmowa zgody (bez zwlekania aż do
    ostatniego momentu gdy właściciel został ze sporym uprzedzeniem
    powiadomiony) na odbycie aktu podparta prawem własności terenu została
    (po apelacjach) uznana za złośliwą.
    To samo dotyczyłoby zapewne "bardzo *przewleklego* aktu religijnego"
    (znacznie ponad kilka godzin) szczególnie bez terminu zakończenia
    [bo pewnie o to ci chodzi :-) ]

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Gdy pan domu odpoczywa, gość się pożywia.