    From: "Czapla" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: 1100 zł na rękę - ile weźmie komornik??
    Date: 20 Oct 2004 08:37:33 +0200

    > :-oooo !!!
    > To bardzo bym prosił!! Nie mam pojęcia, nie czytałem takiego artykułu nigdy!
    > Przecież to qrna skandal, żeby tylko z racji posiadania konta być w gorszym
    > położeniu!!

    Sorry, pamięć jest zawodna. To był artykuł z Superexpressu, 20 października
    2003 r. a nie z Wyborczej. Poniżej jest tekst tego artykułu

    Komornik zabrał mu dokładnie wszystko

    Wiesław Nowicki (44 l.) z Poznania drugi miesiąc nie ma za co żyć. Wszystko
    przez nadgorliwego komornika. Egzekwuje on tak alimenty, że nie zostawia
    mężczyźnie ani grosza. Mimo że przepisy tego zabraniają.

    Poznań
    Wiesław Nowicki rozstaje się z żoną. W sądzie trwa właśnie sprawa rozwodowa.

    - Żona zażądała przed sądem, bym płacił alimenty na nią i syna - mówi
    mężczyzna. Sąd przychylił się do "prośby" małżonki pana Wiesława. Nakazał mu co
    miesiąc płacić półtora tysiąca złotych na utrzymanie żony i 7-letniego synka.

    - Postanowiłem nic nie kombinować, tylko poddać się woli sądu. Chcę, by sąd mi
    przyznał opieką nad synem - dodaje Nowicki.

    Jak postanowił, tak i uczynił. Sprawa rozwodowa toczy się swoim biegiem, a o
    pieniądze natychmiast upomniał się komornik.

    We wrześniu wysłał pisma do pana Wiesława, do jego banku oraz jego zakładu
    pracy. - Inne kwoty wyliczył mojej firmie, a inne bankowi - mówi mężczyzna.

    Okazało się, że bank oddał komornikowi wszystkie pieniądze z konta swojego
    klienta.

    - Przepisy mówią, że komornik ma prawo tylko do trzech piątych mojej wypłaty -
    denerwuje się Nowicki. - Wypłata za wrzesień też w całości powędrowała w ręce
    komornika.

    - Dłużnik powinien zadbać o swoje pieniądze - mówi Damian Mucha, komornik
    rewiru VIII przy Sądzie Rejonowym w Poznaniu. - My nie zabieramy mu prawa do
    dysponowania kwotą socjalną. Jedynym rozwiązaniem dla tego pana to brać wypłatę
    do ręki i przekazywać nam należną część.

    Również bank nie ma sobie niczego do zarzucenia. Twierdzi wręcz, że działa
    zgodnie z prawem.

    - Przepisy te nie dotyczą kont bankowych, tylko wynagrodzenia. Dlatego też
    naszym obowiązkiem zgodnie z prawem bankowym jest wykonać polecenie komornika -
    informuje Jerzy Maniak, zastępca dyrektora I oddziału PKO BP w Poznaniu. -
    Jedyne wyjście dla tego pana to dochodzić swoich praw u komornika.

    Patryk Tryzubiak