  • Data: 2004-04-23 18:38:25
    Temat: Re: 100 tyś. lub mieszkanie w warszawie
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Owca wyskrobał(a):
    > Witam wszystkich, otoz jako student pierwszego roku prawa na U.S mam
    > pytanie do wszystkich. Program reality-show nadawany na polsacie
    > reklamuje nagrode za udzial w glosowaniu jako 100 tyś. zł . LUB
    > mieszkanie.
    >
    > wg podrecznika prof. Zygmunta Ziemińskiego to sformulowanie nie wyklucza
    > dwoch nagrod naraz. Tzn nie ma tu jednozacznego stwierdzenia ze jesli
    > wygramy jedno to nie mozemy miec drugiego. Na podstawie tego sformulowania
    > mozna ubiegac sie o obie nagrody jednoczesnie.
    >
    > Prosze o ew. wpisy dotyczace tego wiadomosci.

    Słuszna uwaga, że spójnik "lub" nie wyklucza koniunkcji, ale też o niej nie
    przesądza. Tak więc można mieć A, można mieć B, a można mieć też A+B. Ze
    strony Polsatu bym się nie bał niczego, bo:
    a) nikt z uczestników na to nie wpadnie, gdyż jeset tylko uczestnikiem
    reality-show na Polsacie
    b) jak wspomniałem spójnik "lub" dopuszcza możliwość koniunkcji, ale o niej
    nie przesądza. Brak podstaw w związku z tym do roszczeń.

    A Ty się lepiej ucz a nie oglądaj sieczkę na Polsacie. Na dalszych latach
    studiów nie będziesz miał już na to czasu :>

    --
    Bartek Gliniecki