    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: 10 kwietnia - Wawel?
    Date: Tue, 07 Apr 2020 12:03:32 +0200 (CEST)

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Muzea zamknięte do odwołania.

    A to będą odwiedziny muzeum jako muzeum czy muzeum występującego (także)
    w roli cmentarza?

    > Do Zakopanego jeździć nie wolno. Policjanci pouczali i zawracali.

    I to jest "atak" po linii która ma całkiem solidne ręce i nogi.

    "Fizyczne" odwiedziny na grobie w "nie pierwszą" rocznicę śmierci mi
    trudno uznać podróż "niezbędną życiowo".

    Jak się kończy _politycznie_ "luźne" traktowanie obostrzeń "dla
    szaraków" przez polityków/urzędników wyższego szczebla przekonała się
    pierwsza lekarz Szkocji (wyjazdy do drugiego/wiejskiego domu) [A] i
    minister zdrowia Nowej Zelandii (plażowanie) [B].

    _Politycznie_ może wystarczyć transmisja "złożenia wieńca przez
    przedstawiciela", "piecio-osobowa" msza w Warszawie i jakaś masowa akcja
    udokumentowana na internecie bez fizycznych zgromadzeń. Jak się nie ma
    co się lubi to się wykorzystuje co się da "zamiast". Jak Kaczyński
    "z bólem zrezygnuje z obchodów na Wawelu bo nie będzie nawet dla siebie
    robić wyjątków" to ma (małe ale realne) szanse nawet na tym zyskać w
    obecnej sytuacji.

    [A] https://www.rp.pl/Koronawirus-SARS-CoV-2/200409642-N
    aczelna-Lekarz-Szkocji-podala-sie-do-dymisji-po-zlam
    aniu-zasad.html
    [B] https://www.wprost.pl/swiat/10312821/bylem-idiota-mi
    nister-zdrowia-nowej-zelandii-przylapany-na-plazy-po
    dczas-kwarantanny.html

    --
    A. Filip