    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.pregierz
    Date: Thu, 31 Oct 2013 18:15:11 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: 0,8 sekundy

    On Thu, 31 Oct 2013, Marek Dyjor wrote:

    > generalnie to jest domena postępowania cywilnego

    "Generalnie" :) takie podejście uważam za błąd.

    Miło że istnieją ze trzy drogi karne do załatwienia
    odszkodowań "przy okazji" sprawy karnej, ale na mój
    gust powinien to być tryb obowiązkowy.

    Celem prawa powinno być m.in. doprowadzenie do przestrzegania
    prawa, i sankcja w postaci karnego naprawienia szkody
    z możliwym zawieszeniem pewnych elementów kary ma
    istotną wartość motywującą.
    Ale nawet zasądzenie "zwykłego" odszkodowania, aby
    poszkodowany nie musiał osobno dochodzić tego co
    mu się NALEŻY jest krokiem w dobrą stronę.

    pzdr, Gotfryd