  • 11. Data: 2002-04-16 14:39:16
    Temat: Re: Rachunki
    Od: "Sotb" <k...@z...pl>

    > Faktura/rachunek nie jest dowodem zapłaty.
    > KP, potwierdzenie przelewu, wyciąg z karty, RB. A czy w ogóle muszę
    > udowadniać?
    > Znaczeni też ma, co znaczy "trzeba", czy chodzi Ci o firmę (jaka
    > księgowość), czy osobę fizyczną nie prowadzącą działalności.
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Kaizen

    Myślę, że łatwiej udowodnić, że nie zapłaciłeś niż że zapłaciłeś jeśli nie
    masz potwierdzenia.

    SOTB

  • 12. Data: 2002-04-16 14:46:13
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Sotb" <k...@z...pl> napisał w wiadomości
    > Myślę, że łatwiej udowodnić, że nie zapłaciłeś niż że zapłaciłeś jeśli nie
    > masz potwierdzenia.

    Faktura ani rachunek nie jest potwierdzeniem wpłaty (pieczątkę zapłacono
    gotówką można zrobić z ziemniora). To po pierwsze primo.
    Po drugie nie dywaguję co łatwiej udowodnić, a co trudniej, tylko pytam, po
    co udowadniać niewinność? Jak operator ma problem doszukaniem się w swojej
    dokumentacji potwierdzenia zapłaty, to jego problem i łaskawie można mu
    pomóc wyjaśnić, ale po co udowadniać? To on ma udowodnić, że nie zapłaciłeś.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 13. Data: 2002-04-16 15:33:39
    Od: "Qwax" <...@...q>

> [...]
    mu
    > pomóc wyjaśnić, ale po co udowadniać? To on ma udowodnić, że nie

    Ależ on udowodni - nie ma dokumentu wpłaty.

    Ostatnio moja TŻ dostała 2 lata w zawiasach bo nie potrafiła udowodnić
    że bank wpisał w swoich wydrukach (wyciągach) bzdurne dane.

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 14. Data: 2002-04-18 06:40:27
    Od: "Sotb" <k...@z...pl>

> [...]
    > dokumentacji potwierdzenia zapłaty, to jego problem i łaskawie można mu
    > pomóc wyjaśnić, ale po co udowadniać? To on ma udowodnić, że nie

    Jeżeli faktura nie jest potwierdzeniem wpłaty to dlaczego wogóle ją
    wystawiać i dlaczego nie dają za każdym razem oprócz faktury potwierdzenia w
    postaci np KP (o ile płaci się gotówką). Poza tym istnieją chyba
    potwierdzenia przelewu i inne dowody przesłania pieniędzy.

    Pieczątka z ziemniora? Naturalnie, ale to już chyba przestępstwo. Pewnie i
    tak można dojść, że jest to fałszerstwo.

    Operator będzie miał problem, jak to Ty znajdziesz jakiś dowód wpłaty.
    Chyba, że zapłaciłeś pieczątką z ziemniora to macie obydwaj problem. :-)

    SOTB

  • 15. Data: 2002-04-18 09:35:36
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > Jeżeli faktura nie jest potwierdzeniem wpłaty to dlaczego wogóle ją
    > wystawiać i

    Bo jest podstawą do odliczenia i naliczenia VAT oraz do zapłaty. Jest też
    dowodem zakupu.

    > dlaczego nie dają za każdym razem oprócz faktury potwierdzenia w
    > postaci np KP (o ile płaci się gotówką).

    A powinni. Gdzie nie dają?

    > Poza tym istnieją chyba
    > potwierdzenia przelewu i inne dowody przesłania pieniędzy.

    Dokładnie, a to, że masz fakture wcale nie jest dowodem na to, że
    zapłaciłeś.

    > Pieczątka z ziemniora? Naturalnie, ale to już chyba przestępstwo. Pewnie i
    > tak można dojść, że jest to fałszerstwo.

    Dlaczego? Jak na jakimś papierku sobie przystawię pieczątke "zapłacono
    gotówką" i faktycznie zapłaciłem gotówką to gdzie fałszerstwo? Może to być
    informacja dla mojej księgowej.

    > Operator będzie miał problem, jak to Ty znajdziesz jakiś dowód wpłaty.
    > Chyba, że zapłaciłeś pieczątką z ziemniora to macie obydwaj problem. :-)

    Mówię, że taka pieczątka o niczym nie świadczy i nie jest żadnym dowodem.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775