  • 1. Data: 2007-09-06 14:48:31
    Temat: REKLAMACJA - PRAWO HANDLOWE
    Od: Heliotrope <h...@o...pl>

    Witam!
    Klient nie chce mi zapłacić za beton który dostawał od systematycznie
    przez około 2 miesiące. Teraz wymiguje się słabą jakością betonu. Czy
    ww klient miał jakiś okreśony termin na zgłoszenie reklamacji. Jak to
    wyglada w prawie handlowym? Czy jak się nie zgłosi reklamacji przy
    odbiorze albo do 14 dni od dostawy to klient ma prawo jeszcze prawo
    wysuwać takie argumenty przeciw płąceniu za faktury?

    z gory dziex

  • 2. Data: 2007-09-06 14:57:16
    Temat: Re: REKLAMACJA - PRAWO HANDLOWE
    Od: "Rajmund Wrotek" <r...@i...pl>

    Użytkownik "Heliotrope" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
[...]

    ma prawo,
    beton pełne właściwości osiąga dopiero po ok. 30 dniach, więc... :-)

  • 3. Data: 2007-09-06 15:16:35
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rajmund Wrotek" <r...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > z gory dziex
    >
    > ma prawo,
    > beton pełne właściwości osiąga dopiero po ok. 30 dniach, więc... :-)

    witam

    między przedsiębiorcami (bo rozumiem, że w opisanej sytuacji tak jest) mają
    zastosowanie przepisy art.556 i nast. kc; z art.563 paragraf 2 kc wynika, że
    kupujący winien zgłosić wadę niezwłocznie po zbadaniu rzeczy w czasie i w
    sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i niezwłocznie po jej wykryciu; a
    gdy wada ujawniła się później - niezwłocznie po jej wykryciu; to czy beton
    jest właściwej jakości zapewne można sprawdzić po jego nałożeniu i
    odczekaniu do momentu stwardnienia a to chyba trwa ileś czasu; po tym czasie
    ma prawo zgłaszać wady jeżeli się ujawnią i musi to zrobić niezwłocznie,
    zawiadamiając np. listem poleconym (art.563 paragraf 3 kc)

    pzdr