    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pytanie w sprawie wygranej...
    Date: Fri, 4 Apr 2003 00:31:21 +0200

    On Thu, 3 Apr 2003, Slawek wrote:

    >+ "Elita.pl" <b...@e...pl> [...]
    >+ > Bredzisz w gorączce zniewolonego umyslu. Niby co robisz
    >+ > nielegalnie? Twórca nie ma prawa kontrolowania dalszej SPRZEDAZY
    >+ > egzemplarzy swoich utworów.
    >+
    >+ Oprogramowanie na licencji OEM jest tylko legalnie sprzedane ze
    >+ sprzetem, z ktorym sie je nabylo.

    Niezależnie od poglądów w przedmiotowej sprawie - trzeba
    przyznać że mogą być oddzielne kwestie "legalności" i "wykonania
    umowy" (ściganie karne/cywilne) oraz oddzielności sprawy
    kupna od sprawy sprzedaży.
    Arek "wisi" na opinii że umową jest zwiazany *tylko sprzedawca*,
    i zakładając że OEM "wystawałoby" ponad zapisy ustawy o prawach
    autorskich - to producentowi (dokładniej: posiadaczowi praw)
    przysługiwałoby co najwyżej roszczenie cywilne - zdaniem Arka
    co najwyżej do jednej strony.
    Przyznam że nie chce mi się reainstalować Win98 :], ale ostatnio
    w tym co było na ekranie nie zauważyłem zastrzeżeń że "ma być
    ze sprzętem" (instalowałem OEM) - ale mogłem przeoczyć.
    Zwracam uwagę że chodzi mi o zapis w umowie - a nie FAQ czy
    telefoniczny komentarz. W końcu FAQ TPSA i moja umowa o SDI
    również są podstawą do różnych opinii co do prawa udostępniania :),
    i co do tego sporo grupowiczów wątpliwości nie ma.

    pzdr, Gotfryd