eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPytanie prawno-techniczne w sprawie "Boskiego dodatku" do poselskiego ślubowania › Pytanie prawno-techniczne w sprawie "Boskiego dodatku" do poselskiego ślubowania
  • Data: 2015-11-13 09:25:53
    Temat: Pytanie prawno-techniczne w sprawie "Boskiego dodatku" do poselskiego ślubowania
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    http://m.niezalezna.pl/72870-niby-lewicy-nie-ma-sa-z
    a-poslowie-ktorzy-tak-mi-dopomoz-bog-nie-powiedzieli
    | [...] Dziennikarze ,,Gazety Wyborczej" skrupulatnie policzyli ilu posłów w trakcie
    | uroczystości odwołało się do Boga, a ilu ten fragment ślubowania przemilczało.
    | Okazuje się, że słów ,,Tak mi dopomóż Bóg" nie wypowiedziało łącznie 27 posłów
    | różnych partii. [...]
    | Pozostali posłowie słowa ślubowania potwierdzili odwołując się do Boga. Jedna
    | z posłanek nawet formułę ślubowania dodatkowo rozszerzyła mówiąc: ,,Ślubuję. Tak
    | mi dopomóż, Panie Boże Wszechmogący w Trójcy Jedyny i Wszyscy Święci".

    Ja w kwestii technicznej: czy ślubowania "Tak mi dopomóż Allach" i
    "Tak mi dopomóż Jahwe" byłby ważne? Czy może musieliby się zadowolić tylko
    "do-precyzującym dodatkiem do dodatku" ala Trójca Święta?

    Bo niby w prawie jest "Bóg" ale jak się w końcu trafi poseł politeista to gdyby
    nie mógł powiedzieć "Tak mi dopomóżcie Bogowie" to byłoby to jawna
    dyskryminacją na tle religijnym, nieprawdaż?

    --
    A. Filip
    Tego, co wykrzywione, nie da się wyprostować, a tego, czego brak, nie da się