  • 1. Data: 2002-06-12 13:52:10
    Temat: od kiedy płacić za zadłużenie mieszkania?
    Od: "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl>

    w skrócie:
    1) w mieszkaniu było zadłużenie z przed 24-12 miesięcy wstecz, później
    opłaty na bieżąco
    2) zameldowałem się w tym mieszkaniu
    3) główny najemca (mój ojciec) zmarł
    4) ja mam być głównym najemcą

    czy to zadłużenie przechodzi na mnie? Czy też da się coś zrobić aby nie
    przeszło na mnie? Czy też pozostaje mi jedynie zapłacić za to zadłużenie?

    Stryket

  • 2. Data: 2002-06-12 14:16:13
    Temat: Re: od kiedy płacić za zadłużenie mieszkania?
    Od: Remek <b...@p...onet.pl>

    > w skrócie:
    > 1) w mieszkaniu by?o zad?u?enie z przed 24-12 miesi?cy wstecz, pó 1/4 niej
    > op?aty na bie??co
    > 2) zameldowa?em si? w tym mieszkaniu
    > 3) g?ówny najemca (mój ojciec) zmar?
    > 4) ja mam byae g?ównym najemc?
    >
    > czy to zad?u?enie przechodzi na mnie? Czy te? da si? co? zrobiae aby nie
    > przesz?o na mnie? Czy te? pozostaje mi jedynie zap?aciae za to zad?u?enie?

    Z tego co sie orientuje to nawet jak by mieszkanie nie stalo sie Twoja
    wlasnoscia to i tak dlug w calosci lub czesci moglby spasc na Ciebie.

    Jak by nie to prosze o sprostowanie.

    Pozdrawiam
    Remek

  • 3. Data: 2002-06-12 14:25:00
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > czy to zadłużenie przechodzi na mnie? Czy też da się coś zrobić aby nie
    > przeszło na mnie? Czy też pozostaje mi jedynie zapłacić za to zadłużenie?

    Ale kto zalegal z oplatami? Mieszkanie sie nie zadluza, to ludzie sie
    zadluzaja!
    Twoj Ojciec jako najemca nie placicl czynszu? Jezeli tak i jestes jego
    synem, a
    nie ma pozostalych spadkobiercow, to teraz Ty musisz splacic dlug.

  • 4. Data: 2002-06-12 18:22:04
    Od: "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl>

> [...]
    > synem, a
    > nie ma pozostalych spadkobiercow, to teraz Ty musisz splacic dlug.

    a co w wypadku nie przyjęcia przezemnie spadku?

    Stryket

  • 5. Data: 2002-06-13 10:24:34
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > a co w wypadku nie przyjęcia przezemnie spadku?
    >

    > Stryket

    1. Ile czasu mnielo od chwili gdy dowiedziales sie o smierci ojca?
    Jezeli wiecej niz 6m a nic nie zrobiles do tej pory (tzn. nie odrzuciles
    spadku) to juz go przyjales wprost (tzn. bez ograniczenia za dlugi),
    chyba ze jestes maloletni....

    2. Wtedy spadek moga odziedziczyc pozostali spadkobiercy (np. jego rodzice a
    twoi dziadkowie, jego rodzenstwo itp.) Jezeli odrzuca spadek to w koncu
    nabedzie go skarb panstwa. Nie bedziesz musial placic tych dlugow.

    Konrad G.

  • 6. Data: 2002-06-14 15:28:57
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > synem, a
    > nie ma pozostalych spadkobiercow, to teraz Ty musisz splacic dlug.

    Chcialem sprostowac moja pomylke. Oczywiscie teraz wierzytelnosc
    najemcy, a takze dlugi najemcy nie wchodza do spadku. Zmiana
    wynika z ustawy o ochronie praw lokatorow. Teraz osoby bliskie zmarlego
    najemcy, ktore zamieszkiwaly z nim w chwilii jego smierci, z mocy prawa
    wstepuja w stosunek najmu.
    PRzepraszam za pomylke.

    KOnradG.