  • 1. Data: 2005-10-16 18:06:05
    Temat: Pytanie o ekstradycje
    Od: "Sanctum Officium" <k...@g...tam>

    Konstytucja, Art. 55
    1.. Ekstradycja obywatela polskiego jest zakazana.
    Dlaczego? Czy oznacza to, że Polak może narobić gnoju za granicą, zwiać do
    siebie i jest bezkarny?
    Czy inne kraje też mają takie prawo?

    MK

  • 2. Data: 2005-10-16 18:22:22
    Temat: Re: Pytanie o ekstradycje
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sanctum Officium" <k...@g...tam> napisał w
    wiadomości news:diu4qb$a8v$1@news.onet.pl...
> [...]
    > 1.. Ekstradycja obywatela polskiego jest zakazana.
    > Dlaczego? Czy oznacza to, że Polak może narobić gnoju za granicą,

    Nie. Będzie za przestępstwo popełnione za granicą sądzony w kraju.

    > Czy inne kraje też mają takie prawo?
    >

    > MK

    Przeważnie.

  • 3. Data: 2005-10-16 19:08:40
    Od: "Sanctum Officium" <k...@g...tam>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Sanctum Officium" <k...@g...tam> napisał w
    > wiadomości news:diu4qb$a8v$1@news.onet.pl...
    > zwiać do
    >
    > Nie. Będzie za przestępstwo popełnione za granicą sądzony w kraju.

    ???
    Jak to się odbywa? Prokurator, sąd tamtego kraju przyjeżdża do Polski???

  • 4. Data: 2005-10-16 19:15:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sanctum Officium" <k...@g...tam> napisał w
    wiadomości news:diu8fk$p6i$1@news.onet.pl...

    > ???
    > Jak to się odbywa? Prokurator, sąd tamtego kraju przyjeżdża do
    Polski???

    Polski sąd sądzi na podstawie przesłanych akt sprawy.

  • 5. Data: 2005-10-16 19:30:38
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Sanctum Officium napisał(a):
    > ???
    > Jak to się odbywa? Prokurator, sąd tamtego kraju przyjeżdża do Polski???

    nie
    sądzi polski sąd

    KG

  • 6. Data: 2005-10-16 19:44:05
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Nie. Będzie za przestępstwo popełnione za granicą sądzony w kraju.

    Jesli wg naszych przepisow jest to rowneiz przestepstwem.
    Jesli np. pocudzolozysz w kraju, ktory karze za cudzolostwo, to w Polsce Cie
    za to nie skaza :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2005-10-16 19:50:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli wg naszych przepisów jest to rowneiz przestępstwem.
    > Jeśli np. pocudzolozysz w kraju, który karze za cudzołóstwo, to w
    Polsce Cię
    > za to nie skaza :)

    Jest jeszcze więcej uwarunkowań. Oczywiście, ze odpowiedziałem w
    uproszczeniu.

  • 8. Data: 2005-10-16 22:48:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A jak to jest, bo ZTCP, to nowej jesli ktos bedzie osadzony i
    odbedzie kare
    > za granica, to i tak po powrocie zostanie osadzony przez polski sad
    > skazany na kare - z zaliczeniem na jej poczet kary orzeczonej i
    odbytej za
    > granica?

    Sprawę normują art. 109 i nast. kodeksu karnego. Zachęcam do lektury.
    Na Twoje pytanie jednoznacznie odpowiada art. 114 kk

  • 9. Data: 2005-10-16 22:52:22
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

    > Jest jeszcze więcej uwarunkowań. Oczywiście, ze odpowiedziałem w
    > uproszczeniu.

    A jak to jest, bo ZTCP, to nawej jesli ktos bedzie osadzony i odbedzie kare
    za granica, to i tak po powrocie zostanie osadzony przez polski sad i