  • Data: 2005-12-19 13:03:25
    Temat: Pytanie dot. ZUS
    Od: 010 <0...@0...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    w artykule (http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,53600,3074
    104.html)
    opisana jest sytuacja osób, które prowadziły działalność gospodarczą i
    "zawieszały" jej wykonywanie.

    Po latach ZUS (zapewne robiąc porządki) wynajduje u takich ludzi
    zaległości, bo wg. nich składki powinny być odprowadzane.

    Sam jestem w takiej sytuacji, pracowałem na subkontrakt, mieliśmy
    przymusowe wakacje, więc w ZUS dowiedziałem się, że mogę działaność na
    ten czas "zawiesic". W ZUS doradzono mi również, że abym nie stracił
    uprawnień do chorobowego zawieszenie nie powinno być dłuższe niż 30 dni.

    Zastosowałem się do wskazówek i w okresie wakacji zawieszałem
    działalność na 2 miesiące z kilkudniową przerwą na przełomie lipca/sierpnia.

    PYTANIE: czy teraz ZUS, zgodnie z prawem (jakim?) będzie ode mnie
    domagał się zapłaty "zaległych" (wg. artykułu z GW) składek?

    (Pytam tak na wszelki, bo jeśli to się potwierdzi to sprzedaję co mam i
    emigruję (i będzie to koniec mojej współpracy z ZUS))