  • 1. Data: 2003-04-24 19:47:41
    Temat: Pytanie do prawników dot SPAMU
    Od: "Stayline Polska" <c...@s...pl>

    Jestem właścicielem firmy internetowej B2B , B2C
    W jaki sposób mozna rozesłać korespondencję do potencjalnie zainteresowanych
    klientów nie łamiąc ustawy "antyspamowej"
    Dodam że wydawanie pieniędzy na telefon do kazdej z tych firm nie wchodzi w
    grę (po to mam internet)
    Czy jednoznaczna identyfikacja mojej osoby i firmy w treści maila rozwiązuje
    problem?

    Artur

  • 2. Data: 2003-04-24 19:58:39
    Temat: Re: Pytanie do prawników dot SPAMU
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > klientów nie łamiąc ustawy "antyspamowej"
    > Dodam że wydawanie pieniędzy na telefon do kazdej z tych firm nie wchodzi

    Ustawę wymyślono właśnie po to abyś nie mógł się darmowo
    reklamować.
    Bez dzwonienia to możesz wysłać np. zwykłą pocztą zapytanie
    o możliwość przesłania swojej reklamy, najlepiej łącznie z prośbą
    o pisemne potwierdzenie zgody w celach dowodowych.

    > Czy jednoznaczna identyfikacja mojej osoby i firmy w treści maila
    rozwiązuje
    > problem?

    Obawiam się, że jeszcze pogorszy bo od razu będzie wiadomo
    kogo ścigać :-))

    Pix

  • 3. Data: 2003-04-24 20:00:53
    Od: "Stayline Polska" <c...@s...pl>

    czy dotyczy to zarówno osób fizycznych jak i firm?
    Sam dostaję dziennie ok 50 Spamów Ale dzięki jednemu z nich nawiazałem
    kożystną wspólpracę.
    Czy to jakoś można ominąć np automatem do wypisania?

  • 4. Data: 2003-04-24 20:12:47
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > czy dotyczy to zarówno osób fizycznych jak i firm?

    AFAIK ustawa nie rozróżnia tutaj os. fiz. i firm i do
    wszystkich przykłada tą samą miarkę.

    > Sam dostaję dziennie ok 50 Spamów Ale dzięki jednemu z nich nawiazałem
    > kożystną wspólpracę.

    No cóż... teraz to nielegalne.
    Tak postanowił nasz rząd wspierający przedsiębiorczość
    a posłowie przyklepali, więc nic się nie poradzi.
    Możesz też opłacić się np. Onetowi i przez niego coś rozesłać.

    > Czy to jakoś można ominąć np automatem do wypisania?

    Nie sądzę, gdyż kazde wysłanie _niezamówionej_ informacji
    handlowej jest teraz wykroczeniem.

    Pix

  • 5. Data: 2003-04-24 20:21:09
    Od: "Stayline Polska" <c...@s...pl>

    Dziękuje za informacje
    Co prawda mało pocieszajace ale są
    Artur

  • 6. Data: 2003-04-25 07:05:33
    Od: "Artur Lew" <n...@p...onet.pl>

    > Tak postanowił nasz rząd wspierający przedsiębiorczość
    > a posłowie przyklepali, więc nic się nie poradzi.
    I bardzo dobrze.
    Ty chyba nie dostajesz spamu ?
    Ja bym najchetniej kastrowal tych ktorzy w ciagu weekendu
    przysylaja mi kilkadziesiat ofert viagry, valium, itp
    Ale dzieki paru filtrom wszystkie oferty laduja w /dev/null :)

    > Możesz też opłacić się np. Onetowi i przez niego coś rozesłać.
    Dokladnie, to jest dobra mysl.
    Darmowi uzytkownicy podpisuja klauzulke spamowa wiec
    wszystko bedze ok.

    Artur Lew

  • 7. Data: 2003-04-25 07:07:16
    Od: "Artur Lew" <n...@p...onet.pl>

    > Sam dostaję dziennie ok 50 Spamów Ale dzięki jednemu z nich nawiazałem
    > kożystną wspólpracę.
    > Czy to jakoś można ominąć np automatem do wypisania?
    Zobacz grupe pl.news.mordplik.
    Tam zobaczysz jaki jest stosunek do
    spamera i co ludzie chca dostawac a czego nie.

    Pozdrawiam
    Artur Lew

  • 8. Data: 2003-04-25 16:08:05
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...do-usuniecia.pl>

    > Ja bym najchetniej kastrowal tych ktorzy w ciagu weekendu
    > przysylaja mi kilkadziesiat ofert viagry, valium, itp
    > Ale dzieki paru filtrom wszystkie oferty laduja w /dev/null :)

    hehe a wlasnie skonczylem felieton na ten temat :)
    http://www.vagla.pl/felietony/felieton_003.htm

    Co do ustawy zas:
    http://www.vagla.pl/swiadczenie_uslug_droga_elektron
    iczna

    Teraz pisze tekst dotyczacy wyrazenia zgody na otrzymywanie...
    Pozdrawiam
    v.

  • 9. Data: 2003-04-25 16:10:04
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...do-usuniecia.pl>

    > Nie sądzę, gdyż kazde wysłanie _niezamówionej_ informacji
    > handlowej jest teraz wykroczeniem.

    W pierwszej kolejnosci czyn taki jest deliktem nieucziwej konkurencji... ale
    rozumiem, ze "wykroczenie" brzmi bardziej medialnie ;)
    v.

  • 10. Data: 2003-04-25 18:22:27
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > W pierwszej kolejnosci czyn taki jest deliktem nieucziwej konkurencji...

    Tego określenia nie lubię gdyż IMHO w odniesieniu do spamu jest
    to szczególnie niefortunna nazwa.
    Jeśli konkurencja to z kim/czym i dlaczego nieuczciwa?

    Pix