  • Data: 2004-01-21 12:48:55
    Temat: Pytanie co zrobić przy niezapłaconym OC za samochód?
    Od: "Szymon" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Mam następujący kłopot:

    w 2000 r. podpisałem umowę OC na rok do 7.10.2001 z płatnością w ratach (2
    rata płatna 7.04.2001).
    Auto zostało rozbite w marcu 2001, wziął je sąsiad rodziców, z którym miałem
    podpisać umowę. Tak czy siak umowy na piśmie do dziś nie ma, samochodu też
    nie, ciągle jest niewyrejestrowany przeze mnie. Sąsiad oczywiście nie
    rejestrował samochodu.

    Nie zapłaciłem też drugiej raty składki OC i dostałem ponaglenie lub nawet
    dwa. NIe kontaktowałem się z ubezpieczycielem, po prostu typowe zaniedbanie
    sprawy, skoro są ważniejsze co dzień, a auta już "nie ma".

    Przyszedł właśnie wyrok z sądu (pismo złożone 21.07.2003, nie ma daty wpływu)
    i przyjdzie mi zapłacić tę ratę (zasądzona z odsetkami z 350 zrobiło się
    ponad 500 :) + koszty. Czas więc na frycowe. Pojawia się u mnie jednak
    wątpliwość, co z OC do dziś. I tak mam kilka pytań:

    1. Rozumiem, że ta rata, którą sąd zasądził, nie przedawniła się. Kiedy by
    się przedawniała i czy sąd to sam z siebie bierze pod uwagę, czy trzeba się
    odwoływać?

    2. Jeżeli wiec zapłacę, to czy OC za ostatnie 2 lata też będzę musiał
    zapłacić? Nie przysłano mi żadnych dokumentów nt. przedłużenia umowy,
    zapłącenia kolejnych rat itp. Ale też nie wypowiedziałem umowy.

    3. Jak najlepiej wyrejestrować teraz auto? Mogę np. przyjść z umową z 2001 r.
    do UM? Czy kupujący coś na tym traci? Musi zarejestrować taki samochód? A
    może lepiej zabrać od niego to, co zostało i zezłomować za pokwitowaniem -
    wszystko oczywiście w kontekście OC do dziś, bo to kwota większ niż wartość
    tego auta i wszystkiego, co się z nim wiązało...

    Dzięki za chwilę uwagi.

    Szymon