    From: "Edward Ilkus" <e...@i...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Punkt kontroli drogowej na terenie prywatnym
    Date: Sun, 11 Aug 2013 22:23:52 +0200

    Witam

    Na terenie nalezacym do moich rodziców policja zorganizowala sobie punkt
    kontroli drogowej. Stoja tam regularnie oznakowane pojazdy i zatrzymywane
    samochody zajmujac teren otwartej posesji. Typowe suszenie zza krzaków.
    Dobrze znany wszystkim przejezdzajacym wyjazd z Olkusza na Katowice DK94.
    Dzisiaj 12:20 przyjezdzam i znowu nie da sie wjechac. Nie zdzierzylem i
    zapytalem stojacych policjantów co tu robia, ze to teren prywatny. A
    policjant do mnie, ze teren prywatny musi byc ogrodzony. Dobrze wiadomo, ze
    nie musi, wiec mu mówie, ze niech sobie w urzedzie sprawdzi. On, ze nie
    chce, niech sobie ide do komendanta. No zagotowalem sie. Swego czasu policja
    wymusila na moich rodzicach zgode na przejazd tamtedy obcej firmie pod
    pozorem postanowienia sadowego które w istocie dotyczylo zupelnie innej
    sprawy. I wtedy zglosilem to do prokuratury, która sprawe umorzyla. Nie wiem
    dlaczego bo nie jestem strona ani nie mialem czasu na pilnowanie tego, ale
    bezprawie bylo dla mnie ewidentne tylko dotyczylo dzialan policji, stad nie
    uznano ich winy. Z tego zdarzenia wynika jednak, ze policja dobrze wiedziala
    o tym, ze prowadzi kontrole na terenie prywatnym i robi to celowo. Choc nie
    wiem dokladnie jakie byloby stanowisko rodziców i pozostalych wlascicieli co
    do ewentualnej zgody na takie wykorzystywanie to póki co takowej nie dawali
    a policja wykorzystuje posesje bez pytania o zgode. Zapytalem o nazwisko
    funkcjonariusza. Niejaki Barczak. I polazlem bo co. Proceder trwa z rok jak
    nic. Ale pomyslalem sobie, ze czas cos zrobic. Pytam Was o zdanie.