  • 1. Data: 2003-10-21 19:38:52
    Temat: Pseudo-konkurs dyrektorski
    Od: "jacek_b" <dv[USUN_TE_DUZE_LITERY]@z.pl>

    Oświata
    - gdzie się zgłasza weryfikację konkursu na dyrektora placówki? czy
    coś takiego jest wogóle możliwe? - zachodzi podejrzenie, że konkurs
    wygrała osoba, która miała wygrać.

  • 2. Data: 2003-10-22 00:18:29
    Temat: Re: Pseudo-konkurs dyrektorski
    Od: "Jarek" <t...@W...net>

    > Oświata
    > - gdzie się zgłasza weryfikację konkursu na dyrektora placówki? czy
    > coś takiego jest wogóle możliwe? - zachodzi podejrzenie, że konkurs
    > wygrała osoba, która miała wygrać.

    Poczytaj ust. OSO art. 36 i 36a oraz rozp. MEN (z 15.02.1990 Dz.U. nr 14 poz
    126 - uwaga na zmiany z 14.07.2000 Dz.U. z 2000 nr 70, poz.823) - może co
    znajdziesz coś proceduralnego.
    Zastrzeżenia co do sposobu przeprowadzenia konkursu zgłosić może członek
    komisji konkursowej lub sam kandydat ;)) w czasie 14 dni od ogłoszenia
    wyniku konkursu. Nie pamiętam dokładnie do jakiego organu (kuratorium,
    men?).
    A podejrzenia takie są częste i nierzadko uzasadnione.

    Jarek

  • 3. Data: 2003-10-22 13:34:44
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

    Użytkownik "Jarek" <t...@W...net> napisał w wiadomości

> [...]
    poz
    > 126 - uwaga na zmiany z 14.07.2000 Dz.U. z 2000 nr 70, poz.823) - może co

    To rozporządzenie już nie obowiązuje, teraz jest to:

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU
    z dnia 6 maja 2003 r.
    w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko
    dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze, w poszczególnych typach szkół i
    placówek
    (Dz. U. Nr 89, poz. 826)
    obowiązuje od dnia 5 czerwca 2003 r.

> [...]
    > men?).
    > A podejrzenia takie są częste i nierzadko uzasadnione.

    Konkurs ogłasza organ prowadzący, więc pisać należy do organu wyższego
    stopnia, a więc kuratorium. Tak mi się przynajmniej wydaje...

    Michał Łętowski
    Prawo w Oświacie:
    http://ipwo.vulcan.pl/

  • 4. Data: 2003-10-22 19:26:47
    Od: "Jarek" <t...@W...net>

> [...]
    > w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko
    > dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze, w poszczególnych typach szkół
    O, przegapiłem, dzieki.

    > Konkurs ogłasza organ prowadzący, więc pisać należy do organu wyższego
    > stopnia, a więc kuratorium. Tak mi się przynajmniej wydaje...
    Nie wiadomo co to za szkoła a nie dla wszystkich organem nadzoru ped. jest
    kuratorium.
    Tak czy inaczej org. nadz. ped. deleguje do komisji przedstawicieli (chyba
    2), więc znają przebieg. Może napisać do odp. departamentu we właść.
    ministerstwie? No i potrzeba dowodów.

    Jarek