  • 1. Data: 2004-01-12 16:00:38
    Temat: Znowu MP-trójki i nie tylko- konkretny przypadek
    Od: R||<n...@p...fm>

    Mam pytanie w związku z umieszczaniem MP-trójek z Idola na stronie
    internetowej (fanowskiej). Czy to jest legalne (w jakiejkolwiek formie)?

    Nie chcę umieszczać MP3 komercyjnych piosenek, ale to co mogłem
    złapać przez TV.

    I jeszcze drugie pytanie: jak traktować materiały nagrywane z TV albo
    radia? Czy można ich fragmenty umieszczać na niekomercyjnych
    stronach internetowych?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-01-12 16:45:46
    Od: "CorfiX" <c...@u...pl>

    To co moglem zlapac przez TV nie jest komercyjne?
    Nie wiem jak wyglada IDOL (nie ogladalem), ale
    rozumiem, ze funkcjonuje na takiej zasadzie jak
    MTV - pokazuja tam piosenki, ktore mozna kupic
    na plycie?
    Jesli tak, to nie ma znaczenia czy przegrales
    te piosenki z TV, Radia czy z plyty sasiada.

    Natomiast wiem, ze jesli chcesz zrobic strone
    'fanowska' to mozesz po prostu wyslac do nich
    maila (/zadzwonic) i poprosic o zgode.

    - cx

  • 3. Data: 2004-01-12 18:01:35
    Od: R||<n...@p...fm>

    Info dla wszystkich co nie oglądali Idola: TO NIE JEST MTV. To coś na
    kształt karaoke. Z tym, że w wyśmienitym wykonaniu.

    A jeśli mówię o fragmentach programu, znaczy, że się pytam o
    umieszczenie materiałów w formie cytatu.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-01-12 18:12:42
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Pemakai "R||" kemenangan <12 sty 2004> menyalin :

    > A jeśli mówię o fragmentach programu, znaczy, że się pytam o
    > umieszczenie materiałów w formie cytatu.

    no oni maja prawa autorskie do tego, chyba ze sie ich zrzekna ale tak jak mowil
    poprzednik, jest to jakis
    uwtor, kawalek utworu, film i maja do tego prawa. Zreszta pod koniec programu jak
    "leca napisy" to pewnie
    jest adnotacja, ze program jest objety prawami autorskimi.

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 5. Data: 2004-01-12 18:33:06
    Od: R||<n...@p...fm>

    Dzieki za poswiecony czas na odpisywanie na moj post, ale nie robcie
    ze mnie idioty.

    Konkretnie pytam sie czy fragment programu moze byc uzyty na
    stronie tak jak cytat z ksiazki. W/g mnie tak, ale nie jestem pewien.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2004-01-12 19:10:57
    Od: "BartekB" <nie.mam.adresu. na@wp.pl>

    huski wrote:
    > Zreszta pod koniec programu jak "leca napisy" to
    > pewnie jest adnotacja, ze program jest objety prawami autorskimi.

    Sam program to i owszem, ale gdzie mi sie obilo o uszy, ze utwory zgrane z
    radia nie podlegaja prawu autorskiemu (tzn. mozna miec kopie dla siebie)ze
    wzgledu na pogorszenie jakosci - trudno mowic o skopiowaniu, skoro jakosc
    juz nie ta sama :)
    pzdr.
    B.

    --
    Bartek 'BeBe' Bednarski

  • 7. Data: 2004-01-13 01:04:22
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <btugb6$e77$1@flis.man.torun.pl>, R|| wrote:
    > Mam pytanie w związku z umieszczaniem MP-trójek z Idola na stronie
    > internetowej (fanowskiej). Czy to jest legalne (w jakiejkolwiek formie)?

    Jest to dozwolone w formie z której nie da się odtworzyć lub pobrać :) W
    innej wymaga zezwolenia właściciela(i) praw autorskich.

    > Nie chcę umieszczać MP3 komercyjnych piosenek, ale to co mogłem
    > złapać przez TV.

    Jeśli zaproszą cię do TV i tam zaśpiewasz cokolwiek sensownego (w
    znaczeniu, że nie będzie to np. pojedyńcze błe-błe, choć i tu mogą być
    pewnie wyjatki) to jest to utwór w rozumieniu prawa autorskiego i podlega
    ochronie.

    > I jeszcze drugie pytanie: jak traktować materiały nagrywane z TV albo
    > radia? Czy można ich fragmenty umieszczać na niekomercyjnych

    Zwykle jako użytek osobisty. Możesz mieć dla siebie i kręgu znajomych, ale
    nie możesz tego rozpowszechniać.

    > stronach internetowych?

    Nie można bez zgody twóców (są pewne wyjątki, ale raczej się nie
    załapujesz).

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2004-01-13 01:14:21
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <btup92$f9g$1@flis.man.torun.pl>, R|| wrote:
    > Konkretnie pytam sie czy fragment programu moze byc uzyty na
    > stronie tak jak cytat z ksiazki. W/g mnie tak, ale nie jestem pewien.

    No nadal nie sądze abyś się załapywał, ale rozważ np. to:
    Art. 29. 1. Wolno przytaczać w utworach stanowiących samoistną całość
    urywki rozpowszechnionych utworów lub drobne utwory w całości, w zakresie
    uzasadnionym wyjaśnieniem, analizą krytyczną, nauczaniem lub prawami
    gatunku twórczości.

    To jest jedyny znany mi wyjątek pod który przy pewnym wysiłku mógłbyś
    podpaść. Chce ci się pisać np. opracowanie krytyczne? :)

    W ogóle Prawo Autorskie znajdziesz np. tu:
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/Main/WDU1994024008
    3?OpenDocument

    --
    Marcin