  • 21. Data: 2010-10-24 13:04:26
    Temat: Re: Przyrost naturalny
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (10/24/2010 02:19 PM), Jacek_P wrote:

    > Tak, bo to tylko umowne jednostki rozliczeniowe,
    > a o ich rzeczywistej wartości decydować będzie
    > kondycja gospodarki w chwili przejścia na emeryturę.
    >
    > Zapominasz, że PIENIĄDZE to też tylko umowne jednostki
    > rozliczeniowe i są dość często redukowane przy pomocy
    > inflacji. Zresztą dolar jest tak systematycznie degradowany
    > od czasu powstania FED w roku 1913. Obecny dolar jest wart
    > mniej niż JEDEN cent z początku XX wieku.

    Dodajmy, że złoto przy rynku na którym brakuje producentów zaś są sami
    konsumenci też byłoby mocno umowne.

    p. m.

  • 22. Data: 2010-10-24 16:28:42
    Od: " Tapatik" <t...@g...pl>

    Danusia <j...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Proszę bardzo: dowód odwrotny do dowodu na wprost i warunki brzegowe: Brak
    > dzieci wogóle, za 60 lat emerytury są zerowe, bez względu na system
    > obliczania.

    Jest mi przykro, ale tego argumentu nie mogę uwzględnić.

    Po pierwsze istnieje takie cudo jak drugi filar, który jest uzależniony od
    funduszy zebranych przez emeryta przez całe jego życie. Te fundusze nie są
    uzależnione od ilości pracujących, lecz od składek wpłacanych przez tegoż
    emeryta. Czyli drugi filar będzie niezerowy.

    Po drugie - rzeczywiście przy warunkach podanych przez Ciebie pierwszy filar
    będzie zerowy. Tylko pytanie co dalej. Jak rośnie emerytura z pierwszego
    filara w zależności od ilości dzieci? I czy z *każdym* urodzonym dzieckiem
    będzie wzrastać? Moim zdaniem - nie.

    Tak więc uważam, że jeśli chcemy mieć godne emerytury, to powinniśmy zadbać
    nie o pierwszy filar (poprzez rodzenie lub robienie dzieci), ale o drugi i
    trzeci. Ponieważ mamy mały wpływ na drugi filar to trzeba odkładać na trzeci.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 23. Data: 2010-10-24 16:37:42
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (10/24/2010 06:28 PM), Tapatik wrote:
> [...]
    > uzależnione od ilości pracujących, lecz od składek wpłacanych przez tegoż
    > emeryta. Czyli drugi filar będzie niezerowy.

    Przyjmując założenia Danusi (czyli brak dzieci i 60 lat od dziś) -
    będzie rynek pełen konsumentów i wszyscy producenci w wieku od 60 lat
    wzwyż.

    Czyli towaru na rynku będzie co kot napłakał - tyle ile się uda
    wyprodukować resztce emerytów, zaś chętnych na ten towar będzie że
    ohoho. Czyli inflacja - z emerytury w II filarze będziesz mógł sobie
    kupić kilka bochenków chleba.

    p. m.