  • 1. Data: 2011-04-28 11:34:51
    Temat: Przyjęcie z dobrodziejstwem inwentarza
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Witam,

    Z tego co sie orientuje, to jesli jeden ze spadkobiercow przyjme "z
    dobrodziejstwem inwentarza", pozostali, niezdeklarowani przestaja przyjmowac
    wprost, a przechodza na"z dobrodziejstwem inwentarza". Pytania brzmia:
    1. Czy sa wyjatki od tego, tzn. jakies naleznosci wzgledem ZUS czy skarbu
    panstwa, nie moga byc sciagane mimo wyczerpania majatku.
    2. Czy zadeklarowanie przyjecia spadku w ten sposob przez rodzenstwo
    zmarlego, skutkuje na jego dzieci, jesli nie wykonaja zadnego posuniecia.
    Chodzi mi o to, ze poki sa dzieci i nie odrzucily spadku, rodzenstwo i tak
    sie nie liczy.

    TIA

    Pozdrawiam,
    Ghost

  • 2. Data: 2011-04-29 21:59:24
    Temat: Re: Przyjęcie z dobrodziejstwem inwentarza
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Apr 2011, Ghost wrote:

    > 2. Czy zadeklarowanie przyjecia spadku w ten sposob przez rodzenstwo
    > zmarlego, skutkuje na jego dzieci, jesli nie wykonaja zadnego posuniecia.

    Przyjrzyj się powoli i dokładnie konstrukcji nabycia majątku spadkowego.
    Nabywa się go *w chwili śmierci*.

    Jedynie *rozporządzanie* nim jest ograniczone do czasu ustalenia
    takiej szczególnej konstrukcji, która pozwala *wstecz* określić, czy
    owo nabycie jest skuteczne czy też nie.
    Taka swoista "sprzedaż na próbę" z półrocznym terminem ;)

    > Chodzi mi o to, ze poki sa dzieci i nie odrzucily spadku

    ...i teraz: jaki przypadek (chronologiczny) masz na myśli?
    Spadkobierca umiera przed przyjęciem spadku? (i wtedy: dzieci
    są małoletnie czy nie?)
    Czy jakąś inną wersję?

    pzdr, Gotfryd