  • 1. Data: 2005-11-27 13:10:14
    Temat: Przyjęcie świadczenia od dłużnika w siedzibie wierzyciela.
    Od: "Victor" <b...@o...pl>

    Witam!

    Chodzi mi o opłaty pobierane przy płatności za rachunki telekompromitacji
    Polskiej SA. Na poczcie - wiadomo, ale w budynku telekompromitacji otworzona
    została kasa , w której prowizja jest większa niż na poczcie ponieważ
    podobno jest to niezależny podmiot przyjmujący te wpłaty a nie kasa TPSA.

    Gdzieś jednak kiedyś czytałem, że według KC wierzyciel jest obowiązany
    przyjąć dług od dłużnika bez dodatkowych opłat, jeśli tylko ten chce spełnić
    świadczenie w siedzibie wierzyciela. Podobno była taka sprawa w sądzie i
    człowiek wygrał ją z werdyktem: TPSA zwraca wszystkie dodatkowe kosztyt
    poniesione przez dłużnika i jest obowiązana do przyjmowania wpłat w swoich
    siedzibach bez opłat.

    Czy ktoś coś wie więcej na ten temat?
    Proszę o opinie i porady.

    Victor