  • 1. Data: 2006-04-07 09:30:23
    Temat: Przetrzymywanie przesylki z USA przez urzad celny
    Od: "beata78" <k...@g...com>

    Witam
    Mam problem z urzedem celnym, ktory dotyczy przesylki z USA.
    Znajomy z USA przyslal nam 2 paczki (jedna jest adresowana na mnie ,
    druga na meza ) zawierajace monety jako gift poprzez firme polonijna
    Doma Services.Obie paczki zostaly zatrzymane przez urzad celny.Problem
    polega na tym ,ze tamtejszy urzad celny ząda od nas aby nadawca
    przeadresowal przesylki na firme ,poniewaz ilosci monet wskazuja na
    cele handlowe.Dla nas jest to rzecz niemozliwa do spelnienia.Nie
    posiadamy firmy a nikt obcy nie przyjmie takiej przesylki na swoja
    firme.W urzedzie celnym w naszym miejscu zamieszkania ustanowilismy
    zastaw tranzytowy w celu przewiezienia tych paczek tutaj i dokonania
    odprawy celnej.W dalszym ciagu jest odmowa wydania paczek poprzez
    tamtejszy urzad.Odeslanie do USA wiaze sie z kosztami a takze jak nas
    poinformowano byc moze z problemami celnymi .Co mozemy zrobic w tej
    sytuacji? Oczywiscie liczymy sie z oplaceniem podatku VAT, gdyz jak
    wynika z taryf celnych otrzymane przez nas monety podlegaja jedynie
    oplacie podatku VAT 22% ( nie zloto nie srebro nieobiegowe )

  • 2. Data: 2006-04-07 12:55:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    beata78 wrote:

    > druga na meza ) zawierajace monety jako gift poprzez firme polonijna

    Co to jest "gift"? W słowniku języka polskiego nie mogę znaleźć tego
    słowa...

    > Doma Services.Obie paczki zostaly zatrzymane przez urzad celny.Problem
    > polega na tym ,ze tamtejszy urzad celny ząda od nas aby nadawca

    "Tamtejszy"? Znaczy urząd celny w USA???

    > przeadresowal przesylki na firme ,poniewaz ilosci monet wskazuja na
    > cele handlowe.Dla nas jest to rzecz niemozliwa do spelnienia.Nie
    > posiadamy firmy a nikt obcy nie przyjmie takiej przesylki na swoja

    No to im odpiszcie, że nie macie firmy i żadnej działalności
    gospodarczej nie prowadzicie.

    A jak mają wąty, to niech wskażą przepis zakazujący kupowania dużych
    ilości przez osoby prywatne.

  • 3. Data: 2006-04-07 15:41:10
    Od: "beata78" <k...@g...com>

    gift z angielskiego po polsku prezent
    tamtejszy - mialam na mysli Urzad Celny pod ktory podlega siedziba
    firmy Doma Services w Polsce.
    Po rozmowie z Naczelnikiem Urzedu Celnego udalo sie sprawe wyjasnic i
    przesylki sa do odebrania.
    Pozdrawiam
    Beata

  • 4. Data: 2006-04-07 16:26:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    beata78 wrote:
    > gift z angielskiego po polsku prezent

    No, łaskawie sobie przypomniałaś polskie słowo...

    Przy okazji przypomnij sobie także "sarkazm".

    [ciach]

    > Po rozmowie z Naczelnikiem Urzedu Celnego udalo sie sprawe wyjasnic i
    > przesylki sa do odebrania.

    Czyli dobrze pisałem :)