  • 1. Data: 2007-07-06 10:53:38
    Temat: Przepisanie mieszkania jak ??
    Od: "Aśka" <a...@o...pl>

    Witam

    1.Jak rodzice mają przepisać na mnie mieszkanie, żeby np. po moim ślubie
    przyszły mąż nic do niego miał ??

    2.I czy np. po przepisaniu mieszkania, a już po ślubie, jeśli zechcę je sprzedać
    to czy będzie się już ono wliczało do wspólności małżeńskiej czy też skoro
    przepisane przed ślubem na mnie to nie ???

    Dziękuję za odpowiedzi

    Pozdrawiam
    Aśka

  • 2. Data: 2007-07-06 11:14:15
    Temat: Re: Przepisanie mieszkania jak ??
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Aśka" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > 1.Jak rodzice mają przepisać na mnie mieszkanie, żeby np. po moim ślubie
    > przyszły mąż nic do niego miał ??

    po pierwsze prdzed slubem, czyli maja je tobie aktem darowizny darowac

> [...]
    > skoro
    > przepisane przed ślubem na mnie to nie ???

    bedzie twoje, dopiero to co w malzenstwie jest wasze wspolne, ale skoro
    juz teraz masz watpliwosci tej natury, to moze lepiej pomyslec o spisaniu
    intercyzy

  • 3. Data: 2007-07-06 11:19:19
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    Czy z takim podejściem jest w ogóle sens bawić się w małżeństwo???
    Zresztą nieważne, już piszę jak to wygląda.
    Wspólność majątkowa obejmuje przedmioty majątkowe nabyte w czasie jej
    trwania. Nie obejmuje przedmiotów majątkowych nabytych przed
    powstaniem wspólności majątkowej.
    Jesteś bezpieczna.

    Podstawa prawna: art. 31 i 33 KRO

  • 4. Data: 2007-07-06 12:02:26
    Od: a...@o...pl

    > Czy z takim podejściem jest w ogóle sens bawić się w małżeństwo???

    warto ;)

    > Wspólność majątkowa obejmuje przedmioty majątkowe nabyte w czasie jej
    > trwania. Nie obejmuje przedmiotów majątkowych nabytych przed
    > powstaniem wspólności majątkowej.
    > Podstawa prawna: art. 31 i 33 KRO

    czyli spokojnie mogą to mieszkanie w trakcie małżeństwa sprzedać i przyszłemu
    mężowi nic do tego jak dalej rozporządzę kwotą za nie ?? ;)

  • 5. Data: 2007-07-06 12:04:37
    Od: "Aska" <a...@o...pl>

    > bedzie twoje, dopiero to co w malzenstwie jest wasze wspolne, ale skoro
    > juz teraz masz watpliwosci tej natury, to moze lepiej pomyslec o spisaniu
    > intercyzy

    cóż intercyzy się w Polsce większość ludzi boi ;) więc lepiej inaczej ;)

    dziękuję za odpowiedzi

    pozdrawiam

    Aska

  • 6. Data: 2007-07-06 12:17:01
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    Tak. Twój majątek, Twoja sprawa (przyszłemu mężowi nic do tego).

    Problemy zaczynają się później. Jeżeli przyszły mąż będzie rościł
    sobie prawo do tego co za te pieniądze kupisz.
    Generalna zasada jest taka, iż majątek nabyty w trakcie małżeństwa
    jest wspólny, ale domniemanie to można obalić - jeżeli będziesz w
    stanie wykazać że kupiłaś za pieniądze ze sprzedaży mieszkania to
    wszystko będzie dobrze.

  • 7. Data: 2007-07-06 12:22:34
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Aska" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > cóż intercyzy się w Polsce większość ludzi boi ;) więc lepiej inaczej ;)

    tu sie nie ma czego bac, a bezpieczenstwo jest duzo wieksze

  • 8. Data: 2007-07-06 12:23:53
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomasz Myrdin" <m...@o...onet.pl> napisał w wiadomości
    .com...
    Tak. Twój majątek, Twoja sprawa (przyszłemu mężowi nic do tego).

    no i konto musialaby miec swoje prywatne, bo przeciez takiej kwoty pod
    poduszka trzymac nie bedzie ;)

  • 9. Data: 2007-07-06 12:28:41
    Od: "Aska" <a...@o...pl>

    > tu sie nie ma czego bac, a bezpieczenstwo jest duzo wieksze

    Ja nie mówię o sobie ;) dla mnie intercyza rozwiązałaby dużo spraw ...

  • 10. Data: 2007-07-06 12:30:48
    Od: "Aska" <a...@o...pl>

    > Tak. Twój majątek, Twoja sprawa (przyszłemu mężowi nic do tego).

    To mam jeszcze jedno pytanie - jeśli taka darowizna byłaby zrobiona w trakcie
    małżeństwa, wtedy już zaliczałaby się do wspólności majątkowej ??

    To samo pytanie dotyczy testamentu - w testamencie jest na mnie, ale w trakcie
    małżeństwa też = wspólnota majątkowa ??

    pozdr.

    Aska