  • 1. Data: 2003-04-16 17:15:52
    Temat: Przepisanie lokatorskiego prawa do mieszkania spóldzielczego?
    Od: "Luki" <w...@f...pl>

    Witam. Mój wujek ma mieszkanie spółdzielcze i lokatorskie prawo do niego.
    Czy może przepisać takie prawo na mnie jeżeli nie jest to prawo własności?
    Dziekuje za odpowiedz. Lukasz

  • 2. Data: 2003-04-16 17:39:15
    Od: "Grupy" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Luki" <w...@f...pl> napisał w wiadomości
    > Witam. Mój wujek ma mieszkanie spółdzielcze i lokatorskie prawo do niego.
    > Czy może przepisać takie prawo na mnie jeżeli nie jest to prawo własności?
    > Dziekuje za odpowiedz. Lukasz

    Nie można.
    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2003-04-16 17:40:41
    Od: "Pawel Sikora" <t...@p...fm>

    Użytkownik Luki <w...@f...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b7k349$q4o$...@k...task.gda.pl...
    > Witam. Mój wujek ma mieszkanie spółdzielcze i lokatorskie prawo do niego.
    > Czy może przepisać takie prawo na mnie jeżeli nie jest to prawo własności?
    > Dziekuje za odpowiedz. Lukasz

    Zgodnie z art 9.3 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych:
    Spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego jest niezbywalne, nie
    przechodzi na spadkobierców i nie podlega egzekucji. Zatem jako, że jest
    niezbywalne to masz pecha ;)

  • 4. Data: 2003-04-16 17:54:02
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

> [...]
    > przechodzi na spadkobierców i nie podlega egzekucji. Zatem jako, że jest

    pozostaje jedynie czakać na spadek....

  • 5. Data: 2003-04-16 17:57:50
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako Slayer zamieszkała pod adresem
    <a...@o...pl>
    w artykule <news:_Mgna.73838$UR.606422@news.chello.at> napisała w ten
    deseń:

    > pozostaje jedynie czakać na spadek....

    Zwłaszcza w kontekście wyżej zacytowanego zdania - nie przechodzi na
    spadkobierców...
    niezmiennie proponuję czytać ze zrozumieniem

    Tatiana

  • 6. Data: 2003-04-16 18:11:04
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    > Zwłaszcza w kontekście wyżej zacytowanego zdania - nie przechodzi na
    > spadkobierców...
    > niezmiennie proponuję czytać ze zrozumieniem

    a nie prawda, dziedziczy się wkład członkowski, potem spadkobiercy przeprowadzają
    szereg darowizn (darowizna wkładu po spadku jest możliwa), pozostaje jeden z całym
    wkładem i staje się głownym najemcą...

  • 7. Data: 2003-04-16 20:16:15
    Od: "Grupy" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Slayer" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    przeprowadzają
    > szereg darowizn (darowizna wkładu po spadku jest możliwa), pozostaje jeden

    Nie najemcą lecz członkiem spółdzielni.
    Michał

  • 8. Data: 2003-04-16 21:15:26
    Od: Kaja <k...@B...op.pl>

    16 kwiecień 2003 (środa).Patrzę,a tu o 19:54 *Slayer*
    <_Mgna.73838$UR.606422@news.chello.at> namalował/a:

    > pozostaje jedynie czakać na spadek....

    Jaki spadek? To mieszkanie lokatorskie przecież.

    Chyba,że jesteś tam zameldowany,to po śmierci gł.lokatora możesz być
    przyjety w poczet członkow Sp-ni i mieszkać tam dalej.

    --
    Z pozdrowieniami,
    Kaja