  • 1. Data: 2004-04-30 13:35:00
    Temat: Przepis dotyczacy wyprowadzania psa na osiedlu
    Od: "stanseba" <s...@p...onet.pl>

    Mam pytanie o przepisy dotyczace wyprowadzania psow po osiedlu . Pytam bo
    mam sasiada notorycznie wyprowadzajacego swojego boksera bes smyczy i
    kaganca . CZy jest jakis przepis smuszajacy go zeby wyprowadzal swojego
    "pupila" na smyczy i w kagancu ???

    Pozdr.

  • 2. Data: 2004-04-30 14:38:10
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

[...]

    moze nie na smyczy, ale kaganiec by sie przydal, a nie mozesz z sasiadem
    pogadac?

    sa kagance z materialu, zaproponuj mu zakup takiego.

    P.

  • 3. Data: 2004-04-30 14:54:59
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "Przemyslaw Rokicki"
    <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com> napisał(a)
    w news'ie: news:c6toci$7hp$1@inews.gazeta.pl

    > moze nie na smyczy, ale kaganiec by sie przydal, a nie mozesz z sasiadem
    > pogadac?
    > sa kagance z materialu, zaproponuj mu zakup takiego.

    Takie kagańce to można szczekającej sąsiadce_sąsiadowi
    założyć, a nie psu. Kaganiec *musi* być obszerny w linii
    pionowej tak aby pies mógł bez problemu otworzyć pysk
    i "wywalić" jęzor. Psy w ten sposób chłodzą się, a w tym
    chorym szmaciaku to...

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Uśmiechnij się... jutro będzie Lepper."

  • 4. Data: 2004-04-30 19:42:36
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    :
    : Takie kagańce to można szczekającej sąsiadce_sąsiadowi
    : założyć, a nie psu.

    DOKLADNIE!

    Kaganiec *musi* być obszerny w linii
    : pionowej tak aby pies mógł bez problemu otworzyć pysk
    : i "wywalić" jęzor. Psy w ten sposób chłodzą się, a w tym
    : chorym szmaciaku to...

    mozna poluznic, uwazam ze lepszy ten niz metalowy, ja w kazdym razie
    strasznie bym
    sie czul gdyby mi ktos kawal zelastwa na twarz nakladal.

    (do poprzednika) Po za tym nie ma znaczeniu wedlug mnie co za rasa, psy
    czuja, rozumieja
    jak ludzie (porozumiewaja sie, nie rozmawiaja ale porozumiewaja sie)
    i ta tak jak czlowiekowi moze tez psu odpierd. I to ze jakis tam pies,
    przypadek sprawil ze np bokser, cos zlego zrobil, nie oznacza ze kazdy
    bokser jest zly,
    oznacza tylko ze kretyni zajmuja sie wymyslaniem ustaw. Takie jest moje
    zdanie.

    P.

    P.

  • 5. Data: 2004-05-01 10:24:17
    Od: glokers <glokers[no-spam]@poczta.onet.pl>

    wycinamy wrote:

> [...]
    > bokser jest zly,
    > oznacza tylko ze kretyni zajmuja sie wymyslaniem ustaw. Takie jest moje

    obowiazkowo pies musi byc w kagancu i na smyczy, takie sa przepisy, a
    gadanie o tym ze pies czuje itp, powiedz rodziecom dziecka ktore zostalo
    przez czujace psy zagryzione,

  • 6. Data: 2004-05-01 12:37:36
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "glokers" <glokers[no-spam]@poczta.onet.pl> napisał(a)
    w news'ie: news:c6vts9$sj5$4@news.onet.pl

    > obowiazkowo pies musi byc w kagancu i na smyczy, takie sa przepisy, a
    > gadanie o tym ze pies czuje itp, powiedz rodziecom dziecka ktore zostalo
    > przez czujace psy zagryzione,

    1. Pozostawiaj tylko te cytaty do których Twoja odpowiedź
    się odnosi, a resztę wycinaj.
    2. Nikt nie negował obowiązku noszenia kagańca przez psa.
    Chodziło tylko o *rodzaj_typ kagańca*
    3. Czytaj ze zrozumieniem.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Fajni faceci niefajnie kończą."

  • 7. Data: 2004-05-01 13:16:42
    Od: poreba <d...@p...com>

    glokers <glokers[no-spam]@poczta.onet.pl> niebacznie popelnil

    ^^^^^^^^^^

    Co reguluje: ustawa, rozp. zarz. mniemanie pospolite?

    > obowiazkowo pies musi byc w kagancu i na smyczy,
    > takie sa przepisy,
    Howhg! Ale jakie?!
    Jakby autor wątku pytał o porady praktyczne dotyczące kagańców
    i smyczy na .kynologia albo .zwierzatka.domowe byśmy ho odesłali.
    Ale NIE o TO pyta.

    --
    pozdro
    poreba

  • 8. Data: 2004-05-01 14:16:21
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    : obowiazkowo pies musi byc w kagancu i na smyczy, takie sa przepisy, a
    : gadanie o tym ze pies czuje itp, powiedz rodziecom dziecka ktore zostalo
    : przez czujace psy zagryzione,

    napisalem kazdemu moze odwalic.
    Moze niech sioe odizoluja, bo sadsiad coreczke moze zgwalcic, po wyjsciu z
    budynku dresy napdna itd.

  • 9. Data: 2004-05-01 21:59:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 May 2004, it was written:
    [...]
    >+ obowiazkowo pies musi byc w kagancu i na smyczy, takie sa przepisy

    Możesz je podać ?
    Ja tak raczej z ciekawości, ale na grupie było już parę osób
    które do takich przepisów chciało się dorwać.
    I dowiedzieli się że mają iść pytać radnych o "prawo lokalne" ;>

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2004-05-02 05:16:35
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał(a)
    w news'ie:
    ezjan.zabrze.pl

    > [.....................]
    > I dowiedzieli się że mają iść pytać radnych o "prawo lokalne" ;>

    I słusznie bo np. u mnie w Białymstoku Rada Miejska uchwaliła:

    Uchwała Rady Miejskiej Białegostoku
    z dnia 19 maja 1997 r.
    w sprawie obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe na terenie
    miasta Białegostoku.

    _Na_podstawie_ art. 40 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o
    samorządzie terytorialnym /Dz.U. z 1996 r. Nr 13 poz. 74, Nr 58 poz.
    261, Nr 106, poz. 496 i Nr 132, poz. 622, z 1997 r. Nr 9 poz. 43/ oraz
    art. 4 pkt 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i
    porządku w gminach Dz.U. z 1996 r. Nr 132 poz. 622 w związku z art. 77
    Kodeksu wykroczeń Rada Miejska Białegostoku uchwala, co następuje:
    § 1.

    Posiadacze psów na terenie miasta Białegostoku zobowiązani są do
    zachowania środków ostrożności przy trzymaniu psa.
    § 2.
    Zabrania się:
    * puszczania psa samopas,
    * pozostawiania psa bez dozoru, jeżeli zwierzę to nie jest
    należycie uwiązane lub nie znajduje się w pomieszczeniu
    zamkniętym lub na terenie należycie zabezpieczonym,
    * wprowadzania psów do placówek handlowych, zakładów
    usługowych, lokali gastronomicznych, zakładów produkcji
    spożywczej i pomieszczeń obiektów użyteczności publicznej,
    * wprowadzania psów do piaskownic, na teren placów zabaw i boisk,
    * wprowadzania psów na plaże strzeżone i niestrzeżone w terminie od
    1 maja do 30 września.
    § 3.
    1. Wyprowadzanie psów dozwolone jest jedynie na smyczy i w kagańcu.
    Dotyczy to również przewozów psów środkami komunikacji publicznej.
    2. Zwolnienie psa ze smyczy dozwolone jest przy łącznym spełnieniu
    następujących warunków:
    1. posiadaniu przez psa założonego kagańca,
    2. zwalnianiu psa w miejscach mało uczęszczanych przez ludzi,
    3. dysponowaniu możliwością sprawowania bezpośredniej kontroli
    nad zachowaniem zwierzęcia

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    ...ostatnio ojciec przeczytał w pewnej ankiecie, że najwięcej wypadków