  • 1. Data: 2006-05-05 10:24:56
    Temat: Przeniesienie prawa
    Od: "Kol" <h...@g...pl>

    Witam serdecznie,
    Proszę o informację czy takie postępowanie jest w pełni uzasadnione prawnie:
    Nabyłem mieszkanie od developera posiłkując się kredytem, mieszkanie odebrałem
    w marcu tego roku, nie posiadam jeszcze aktu notarialnego a chce odstąpić prawo
    do tego lokalu osobie trzeciej za okresloną kwotę, myślałem o umowie 3 stronnej
    pomiędzy mna, kupującym i developerem - czy to jest możliwe? Czy mogę
    posiadając tylko umowę przedwstępną z developerem odstąpić komus prawo? Zapłata
    za odstąpienie miałaby sie odbyc tak, zę kupujący spłaca mój kredyt a pozostało
    kwote przelewa na moje konto, tu rodzi się pytanie jaki podatek musze zapłącić
    od tej kwoty (różnicy ceny mieszkania i kredytu). Najpierw podpisanie umowy
    przedwstępnej 3 stronnej, potem przyrzeczone 3 stronnej wraz ze sporządzeniem
    aneksu do umowy z developerem, który mówi ze ja występuje z tej umowy.
    Developer wyraza na to zgode, bank w którym mam kredyt również. Proszę o radę.
    Pozdrawiam
    Kol

  • 2. Data: 2006-05-05 14:50:48
    Temat: Re: Przeniesienie prawa
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia 5 May 2006 12:24:56 +0200, Kol napisał(a):

> [...]
    > Developer wyraza na to zgode, bank w którym mam kredyt również. Proszę o radę.

    Taka umowa jest możliwa ze względu na zasadę swobody umów wyrażoną w
    kodeksie cywilnym. Co do kwestii podatkowych to proszę pamietac ze umowa
    sprzedazy bedzie zawarta miedzy osoba trzecia a developerem, a miedzy panem
    a osoba trzecia bedzie zawarta inna umowa (nienazwana), sposob regulacji
    naleznosci podatkowy bedzie taki jak ma to miejsce w takich (standardowych)
    wypadkach:).