  • 1. Data: 2003-08-07 21:12:04
    Temat: Przeniesienie do rezerwy ???
    Od: "Qlawy" <t...@w...pl>

    Wlasnie znalazlem cos takiego:

    _________________________
    Z dniem 11 sierpnia 2003r. wchodzą w życie przepisy rozporządzenia Ministra
    Obrony Narodowej z dnia 17 lipca 2003r. w sprawie przeniesienia części
    poborowych do rezerwy (Dz.U. Nr 131, poz. 1220)

    Zgodnie z zawartymi w tym rozporządzeniu uregulowaniami, do rezerwy zostaną
    przeniesieni poborowi, którzy do dnia 31 grudnia 2003r. nie ukończą 24 i 28
    lat życia i jednocześnie spełnią jeden z następujących warunków:

    posiadają na wyłącznym utrzymaniu żonę, dzieci, rodziców lub osoby, względem
    których poborowego obciąża obowiązek alimentacyjny, z wyjątkiem obowiązku
    wynikającego z umowy, jeżeli łączny przeciętny miesięczny dochód osób
    będących na utrzymaniu poborowego uzyskany w 2003 r. jest niższy od
    minimalnego wynagrodzenia określonego w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia
    10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. Nr 200,
    poz. 1679), tj. 800 zł;

    -nie ukończyli szkoły podstawowej lub wykształcenie podstawowe zdobyli z
    dwuletnim albo większym opóźnieniem;

    -ukończyli szkołę specjalną;

    -zostali prawomocnie skazani za przestępstwo i wymierzono wobec nich karę
    pozbawienia wolności powyżej 1 roku;

    -ojciec lub brat w czasie odbywania czynnej służby wojskowej uległ
    wypadkowi,
    w wyniku którego poniósł śmierć lub został uznany za inwalidę wojskowego;

    -w roku 2003 lub wcześniej ukończyli szkoły wyższe.

    Osoby zainteresowane powinny zgłosić się do właściwych, ze względu na
    miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad dwa miesiące,
    wojskowych komend uzupełnień w okresie od 12 sierpnia do 31 grudnia br.
    Konieczne jest posiadanie przy sobie książeczki wojskowej oraz w przypadku
    absolwentów szkół wyższych, zaświadczenia z uczelni o ukończeniu studiów
    wyższych lub dyplomu.
    Przepisy rozporządzenia nie dotyczą poborowych, którzy złożyli wnioski o
    przyznanie służby zastępczej lub zostali do niej skierowani.
    __________________________
    koniec cytatu.

    Moja sytuacja wygląda tak że w przeszłości miałem małe zatarczki z prawem i
    zostałem skazany na
    rok i dwa miesiące kary pozbawienia wolności lecz zawieszono wykonanie
    wyroku na okres 3 lat .
    Czy w związku z tym mam prawo ubiegać sie o przeniesienie do rezerwy ?? Czy
    w świetle prawa wyrok w zawieszeniu różni sie jakoś od takiego
    "odsiedzianego" ??
    Czy czasem ludzie z WKU mogą to potraktować jakoś po swojemu ??

    pozdrawiam i z gory dzieki za odpowiedź

  • 2. Data: 2003-08-07 23:10:48
    Temat: Re: Przeniesienie do rezerwy ???
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    Qlawy napisał(a) Thu, 7 Aug 2003 23:12:04 +0200 na pl.soc.prawo:
    > Zgodnie z zawartymi w tym rozporządzeniu uregulowaniami, do rezerwy zostaną
    > przeniesieni poborowi, którzy do dnia 31 grudnia 2003r. nie ukończą 24 i 28
    > lat życia.

    A ja się podczepię z małym pytaniem, o co chodzi z tym wiekiem, tzn
    czemu jest 24 i 28 ?

    Mariusz Rzepkowski
    GG: 966498
    www.mariuszr.prv.pl

  • 3. Data: 2003-08-08 06:44:14
    Od: "Sebasto" <s...@w...pl>

    Użytkownik "MariuszR" <m...@n...post.pl> napisał w wiadomości

    > A ja się podczepię z małym pytaniem, o co chodzi z tym wiekiem, tzn
    > czemu jest 24 i 28 ?

    Jezeli nigdy sie nie odraczales z powodu nauki czy czego kolwiek innego to
    wojsko sciga cie do konca roku w ktorym konczysz 24 lata, jezeli natomiast
    odraczales sie to do konca roku w ktorym konczysz 28 lat. Zanane sa jednak
    przypadki 30 latkow w zsw :)). Powyzsze ograniczenia nie dotycza magistrow.

    Sebasto

  • 4. Data: 2003-08-08 08:53:18
    Od: "Qlawy" <t...@w...pl>

> [...]
    > odraczales sie to do konca roku w ktorym konczysz 28 lat. Zanane sa jednak
    > przypadki 30 latkow w zsw :)). Powyzsze ograniczenia nie dotycza

    Czyli jak to bedzie w moim przypadku ?? W październiku kończe 23 lata i caly
    czas byłem odraczany
    z powodu pobierania nauki . Jednak w chwili obecnej juz sie nie ucze i w
    sumie mozna
    powiedziec ze w kazdej chwili moga zapukać po mnie do moich drzwi . Ale za
    to zostalem skazany na rok i dwa miesiące kary pozbawienia wolności - w
    zawieszeniu na trzy latka .Czy w zwiazku z rozporzadzeniem ktore lada dzien
    wejdzie w zycie moge ubiegac sie o przeniasienie do rezerwyyy ???