  • 1. Data: 2003-08-07 20:10:04
    Temat: praca - prawo - zdrowie
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    Czy ktos móglby mi udzielic informacji na temat mozliwosci pracy osoby
    niepelnosprawnej przy komputerze. Ta niepelnosprawnosc polega na calkowitej
    slepocie jednego oka, podczas gdy drugie jest calkowicie sprawne - zadnych
    wad (okulary itp.). Czy w takiej sytuacji mozliwa jest praca w której
    komputer uzywany jest praktycznie caly czas (~8godz/dzien) lub czy istnieja
    jakies prawne ograniczenia np. max 4 godz dziennie?

    Z góry dziekuje za wszelkie informacje.

  • 2. Data: 2003-08-08 07:40:28
    Temat: Re: praca - prawo - zdrowie
    Od: "chudik" <m...@k...wroclaw.pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    istnieja
    > jakies prawne ograniczenia np. max 4 godz dziennie?

    Nie wiem dokładnie jak to jest z osobami niepełnosprawnymi. Z pełnosprawnymi
    jest tak. Praca przy komputerze może być wykonywana max 8 godzi dziennie
    przy założeniu, że pracujemy 45 minut przy komputerze a 15 minut "poza nim",
    w rozumieniu odpoczynku oczu. (takie są zasady BHP dla osób pracujących przy
    komputerze, nie powiem ci gdzie dokładnie tego szukać, ponieważ nie
    pamiętam). Z drugiej jednak strony istnieją teraz monitory TFT
    (ciekłokrystaliczne), przy których zdecydowanie mniej męczy sie wzrok i nie
    emitują promieniowania. W tym przypadku jest dużo łatwiej pracować (ja sam
    pracuje przy komputerze po około 10 godzin dziennie praktyczne bez przerwy,
    no cóż takie jest zycie...)

    maciek