  • 1. Data: 2003-08-20 11:08:15
    Temat: Przemeldowanie do budynku 'do remontu kapitalnego'
    Od: "Piotr" <g...@p...onet.pl>

    W zeszłym roku kupiłem dom. Żeby nie było wątpliwości w US, że kupiłem tanio -
    napisałem w akcie notarialnym, że budynek jest do remontu kapitalnego. Dodam,
    że nikt formalnie nie stwierdził w żaden sposób, że budynek nadaje się do
    remontu kapitalnego - to po prostu 3 słowa wpisane do aktu notarialnego. W

    raktyce budynek nadawał się do mieszkania, a ja jedynie go 'odświeżyłem' bez

    żadnych modyfikacji.
    I rzeczywiście - z US mam spokój. :)
    Ale że każdy kij ma dwa końce... W tym roku w końcu chcę się zameldować w tym
    domu... Przyszedłem do Urzędu Gminy i... pani kazała przynieść 'zaświadczenie
    od budowlańca z uprawnieniami, że budynek nie zagraża bezpieczeństwu'. No
    trudno... Podzwoniłem tu i tam i w końcu znalazłem budowlańca, który wystawi
    mi to za 100 zł i - mam nadzieję - będzie po krzyku.
    Ale zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą... Równocześnie z przemeldowaniem
    chciałbym też przenieść tam prowadzoną działalność gospodarczą.
    Czy przy rejestrowaniu DG w Gminie wymagane jest okazanie aktu notarialnego? A
    jeśli tak, to czy gminie wystarczy ten sam świstek, jeśli w tym budynku miała
    by być prowadzona DG?
    Poza tym... czy z tytułu prowadzenia DG w budynku nie wzrosną mi stawki
    podatku od nieruchomości?

    Pozdrawiam
    Piotr
    archiwum i przeszukiwanie newsów