  • 1. Data: 2003-12-21 23:47:04
    Temat: Przekształcenie gruntu (rolny na teren budowlany) - długie
    Od: Borys <bartosz[AntySpam]@ipv.pl>

    Witam,

    Mam oto taki problem...

    W 2001 roku zakupiłem działkę o pow. 1500m2 która nie była jeszcze
    "odrolniona" czyli był to grunt nie przeznaczony w planach zagospodarowania
    przestrzennego pod budowę. Z Urzedu Gminy, po złożeniu przezemnie wniosku o
    przekształcenie na teren pod budownictwo, otrzymałem (pisemną) informację,
    że jest możliwość wprowadzenia zmian w planie jednak z uwagi na ograniczone
    fundusze gmina w tej chwili nie może pokryć kosztów tego przekształcenia i
    że jeżeli zależy mi na szybkim załatwieniu sprawy to muszę pkryć te koszty
    z własnej kieszeni. Jednak w przypadku kiedy nie zdecyduję się na pokrycie
    kosztów teren ten zostanie przekształcony na budownictwo w latach
    przyszłych a koszty pokryje gmina.

    Jako, że nie miałem jeszcze zamiaru budowac tam domu to odpowiedziałem
    (pisemnie), mówiąc krótko, że poczekam :)

    I oto niedawno otrzymuję pismo z Urzędu Gminy że rozpatruja mój wniosek
    złożony w 2001 roku negatywnie i że nie ma możliwości przekształcenia mojej
    działki na treren przeznaczony pod budownictwo.
    Po takich informacjach udałem się osobiście do urzędu w celu wyjaśnienia
    sprawy. Dowiedziałem się że w marcu 2003 zmieniły się przepisy i nie ma
    mozliwości wprowadzenia zmian w planie zagospodarowania przestrzennego.
    Nowe prepisy pozostawiają jednak jakieś inne drogi w tym celu jednak ja nie
    spełniam jednego warunku (na żadnej działce śąsiedniej nie ma jeszcze
    pozwolenia na budowę, ani też nie stoi żaden budynek mieszkalny).

    No i wreszcie moje ptanie :)

    Czy jest możliwość odwołania się od takiej decyzji powpłując się na pismo
    które otrzymałem wcześniej (o możliwości przekształcenia za opłata lub
    poczekania aż gmina zgromadzi środki i sama to zrobi) lub zarzucając gminie
    brak poinformowania mnie o zmianie w przepisach, które uniemożliwią
    przekształcenie gruntu na teren pod budownictwo mieszkaniowe, przed ich
    wejściem w życie - wniosek składałem przecież w 2001 roku!

    Wydaje mi się również że wnioski złożone przed wejściem w życie nowych
    przepisów powinny być rozpatrywane w świetle przepisów obowiązujących w
    momencie składania wniosku.

    --
    Pozdrawaim
    Bartosz